OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Välkommen till en arbetsplats där du är mitt i livet och samhället. Och gör skillnad varje dag. På riktigt.
Om arbetsplatsen
Hos oss på 1177 i Västmanland arbetar idag drygt 35 personer dygnet runt med telefonrådgivning. Vi är en attraktiv och framåtsträvande arbetsplats som arbetar efter ett spännande koncept där alla kan utvecklas. Vi har också ett väl utvecklat samarbete med 1177 i Dalarna. Vi arbetar aktivt med att utveckla verksamheten. Verksamheten präglas av en strävan att tillvarata varje individs speciella kompetens och kvalifikationer på bästa sätt för såväl individ som verksamhet. I vårt leanarbete deltar alla medarbetare.
Sjukvårdsrådgivningen vänder sig till befolkningen i Västmanland och syftet med verksamheten är att:
- Skapa en gemensam enhetlig rådgivning lokalt och nationellt
- Förbättra tillgängligheten för befolkningen per telefon
- Ge kvalificerade medicinska råd
- Hänvisa /boka patienter till rätt vårdnivå
1177 Sjukvårdsrådgivningen är en nationell tjänst som är etablerad i hela Sverige. Sjukvårdsrådgivningen ger kvalificerade medicinska råd till allmänheten och är ett komplement till vårdcentralernas och specialistmottagningarnas rådgivning.
Arbetsbeskrivning
Till verksamheten söker vi sjuksköterskor med sjukvårdsrådgivning som spetskompetens. I rollen arbetar du aktivt med sjukvårdsrådgivning per telefon, du ger råd och guidar befolkningen till rätt vårdnivå. Arbetet sker självständigt men i en grupp som präglas av samarbete, delaktighet och en god gruppdynamik. Du kommer att ingå i en arbetsgrupp bestående av sjuksköterskor med en sammantaget mycket bred och lång erfarenhet inom telefonrådgivning samt vidareutbildning inom olika specialiteter. Tillsammans har vi en djup och bred sjuksköterskekompetens.
Alla sjuksköterskor som svarar på samtal till 1177 använder sig av Rådgivningsstödet, ett datoriserat medicinskt stöd där de får hjälp med bedömning och rätt vårdnivå. Sjuksköterskan följer också en samtalsprocess för att på ett strukturerat och metodiskt sätt hantera samtalet så att det blir ett gott bemötande och en säker medicinsk bedömning. Det tillsammans med sjuksköterskans erfarenhet och kompetens ska minimera risken för felbedömning. Du arbetar aldrig ensam utan i team tillsammans med ytterligare en sjuksköterska på natten.
Kvalifikationer
Vi ser att du är legitimerad sjuksköterska, gärna med vidareutbildning inom öppen hälso- och sjukvård, barnsjukvård eller akutsjukvård. Du har bred klinisk erfarenhet från öppen- och/eller slutenvården. Rådgivning per telefon kräver en väl utvecklad samtalsteknik och en förmåga till aktivt lyssnande.
Förutom goda medicinska kunskaper ställs stora krav på din förmåga att kommunicera. Stor vikt läggs vid dina personliga egenskaper såsom flexibilitet, empati, vilja att dela med sig av kompetens samt tilltro till den egna bedömningsförmågan i det rådgivande samtalet. Meriterande är också om du behärskar flera språk samt har erfarenhet av telefonrådgivning. Goda datakunskaper krävs.
Anställningsvillkor
Tillsvidareanställning, natt deltid. Vi är en arbetsplats med möjlighet att kombinera tjänsten med annat arbete. Du har möjlighet att delvis påverka dina arbetstider.
Tillträde efter överenskommelse.
Välkommen med din ansökan senast 12 juni 2016
Urvalsarbete och intervjuer kan ske löpande under ansökningstiden varför vi ber dig att skicka din ansökan snarast möjligt! Bifoga inte betygshandlingar med din ansökan, dessa ber vi dig ta med vid en eventuell intervju. Landstinget Västmanland eftersträvar mångfald och välkomnar sökanden med olika bakgrund för att möta framtidens behov.
Vi säger nej till dig som säljer alla slags rekryteringstjänster.
Landstinget Västmanland är en av länets största arbetsgivare med ca 6 500 anställda. Landstingets huvuduppgift är att bidra till ett gott liv för västmanlänningar. Det gör vi genom att arbeta med hälso- och sjukvård, tandvård, utbildning, kultur, näringslivsfrågor, kollektivtrafik och miljö. Vi bedriver en bred och komplex verksamhet med hög förändringstakt och ökad processorientering. Västmanland har ett centralt läge i Mälardalen. Här finns bra boende, service och kommunikationer samt goda förutsättningar för en rik fritid.
Kontaktpersoner
Ulla Sjöberg
Enhetschef
021-17 63 39
Maria Lindqvist
Enhetschef
021-17 45 60
Therése Törnberg
Facklig representant
0771-17 64 10
Artiklar i detta ämnet
- Sjukskrivningsepidemi i Sverige
Kontaktpersoner på detta företaget
LenaEklund, Enhetschef Onkologimottagningen
021-174095
CeciliaColmet, Avdelningschef
021-17 57 75
BennyViklund, Vårdförbundet-Vårdavdelningen
021-17 32 20
EvaEricson, Vårdförbundet-Strålbehandlingen
021-175220
BjörnGustafsson, Verksamhetschef
0221-264 45
PhillipEskridge fr 17 juli, Resultatområdeschef
021-17 59 93
AgnetaJohansson, Enhetschef
021-17 56 70
Maria Linder, Förvaltningschef
021-17 65 73
JakobKlasander, Fackligt repr. Vision
021-17 69 51
RobertOlsson, Enhetschef
070-223 14 42