OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Omsorgsförvaltningen med cirka 1275 anställda omfattar verksamhetsområdena ordinärt boende, särskilt boende, HSL och korttidsvistelse samt LSS och socialpsykiatri. Utöver ledningsgrupp och linjeorganisation finns en handläggarenhet samt stödfunktioner såsom t ex ekonomer, HR, systemförvaltare och allmänt administrativt stöd.
Omsorgsförvaltningen erbjuder ett meningsfullt och betydelsefullt arbete. Vår strävan är att vård och omsorg ska bygga på samarbete mellan den enskilde, närstående och medarbetare.
Inom Omsorgsförvaltningen arbetar ca 65 sjuksköterskor, och av dessa ca 25 inom särskilt boende. Vi söker nu en sjuksköterska till särskilt boende.
Varmt välkommen med Din ansökan!
Vi erbjuder dig bland annat dessa förmåner
- semesterväxling
- friskvårdsbidrag
- hälsofrämjande aktiviteter
- extra semesterdagar när du fyller 40 och 50 år
- personal- och fritidsföreningen Pulsen
ARBETSUPPGIFTER
Som sjuksköterska inom särskilt boende ser vi dig som en vårdledare inom Hälso- och Sjukvårdslagen. Du har det fortlöpande medicinska ansvaret för patienterna, gör självständiga observationer och bedömningar. Dokumentationen sker i journalsystemet Procapita, Lifecare samt i kvalitetsregister. Vi strävar efter ett starkt teamarbete med patienten i centrum där handledning av omsorgspersonal samt fördelning och samordning av vårdarbetet är en stor del. Anhörigkontakter ingår som en självklar del i arbetet. Arbetet är självständigt och varierande, allt från att förebygga ohälsa till att hantera akuta tillstånd.
Arbetstiderna är i dagsläget dagtid måndag-fredag, men med helgtjänstgöring var sjätte helg.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska.
Har du en vidareutbildning inom distrikts-, äldre- eller psykiatrisk vård är det meriterande.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper och lämplighet.
Befattningen kräver att du både kan arbeta självständigt, men också vara en lagspelare. I uppdraget ingår att handleda omsorgspersonal, det är därför viktigt att du har en god pedagogisk förmåga, är lyhörd och finns tillgänglig för omsorgspersonalen.
Som person är du strukturerad och kan prioritera ditt arbete.
Självklart har du ett gott bemötande och är trygg i din yrkesroll.
Körkort är ett krav.
ÖVRIGT
I denna rekrytering kommer vi tillämpa löpande urval, vilket gör att tjänsterna kan komma att tillsättas innan ansökningstiden gått ut.
Som medarbetare i Sandvikens kommun är du varje dag med och formar vår gemensamma framtid. I ditt arbete får du möjlighet att möta människor och uppleva glädjen i att göra skillnad. Tillsammans bidrar vi till välfärd för Sandvikens 39 000 invånare.
I våra verksamheter arbetar 3000 personer inom 370 yrken. Vår vision är ett Sandviken där vi känner oss hemma och gör varandra bättre. Med ett brett utbud av kultur, idrott och upplevelser och med naturen inpå knuten är Sandviken en plats där det är enkelt att trivas.
Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare:
Sandvikens kommun gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.
Artiklar i detta ämnet
- Sjukskrivningsepidemi i Sverige
Kontaktpersoner på detta företaget
Anne-Lie Adolfi
026-24 17 69
Annika Stadin
026-24 15 34
Petra Winberg
026-24 15 34
Sabina Johansson
026-24 03 63
Pia Linde
026-24 20 78
Inglis Skoog
026-24 19 88
Linda Sohlberg
026-24 18 19
Enhetschef Annika Einarsson
026-24 15 97
Vårdförbundet Pia Linde
026-24 20 78
Personalsekreterare Anne-Lie Adolfi
026-24 17 69