OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ansök idag. Kollegor imorgon.
Socialförvaltningen
Mora i hjärtat av Dalarna!
Socialförvaltningens uppgift är att vara det yttersta skyddsnätet då människor i svåra situationer behöver stöd och hjälp och saknar andra hjälpmöjligheter. Socialförvaltningen är en förvaltning med drygt 700 medarbetare och har en budget på c:a 525 miljoner. Organisationen är uppdelad i fyra avdelningar: vård- och omsorgsboende, ordinärt boende, arbete och integration samt individ- och familjeomsorg. Förvaltningens uppdrag är att utreda och verkställa beslut inom SoL, LSS, HSL m fl.
Välkommen med din ansökan till oss!
Arbetsbeskrivning
HS-enheten ansvarar för hälso- och sjukvård i kommunens särskilda boenden, LSS och psykiatriverksamheter samt hemsjukvård.
Uppdraget är att utifrån hälso- och sjukvårdslagen stärka hälsa, förebygga sjukdom och ohälsa. Detta innebär att återställa och bevara den enskildes individuella möjligheter och behov samt att minska lidande och ge möjlighet till en värdig död. Arbetet skall ske utifrån politiska beslut, aktuell lagstiftning och övriga styrdokument. Arbetet skall främja kostnadseffektiviteten i verksamheten.
HS-enheten skall utföra de insatser som uppdragits av läkare under förutsättning att patienten tillhör kommunens målgrupp och att det finns ett skriftligt underlag/ordination.
Vi söker nu en engagerad medarbetare till enheten som är trygg i uppdraget samt delar Mora kommuns värdegrund.
I denna rekrytering intervjuar vi löpande.
Arbetsuppgifter
Uppdraget som sjuksköterska på HS-enheten innebär att arbeta förebyggande, besörja god omvårdnad med individens behov i centrum, bland annat genom att:
• Omvårdnadsansvara för de medicinska insatserna samt dokumentationen av omvårdnaden hos patienterna.
• Hantera läkemedel och administrering.
• Förebygga uppkomst av sjukdom och omvårdnadskomplikationer, t.ex. trycksår, fall, undernäring, munhälsa och psykisk ohälsa.
• Förmedla läkarkontakter och samverka med olika professioner.
• Delegera till baspersonal enligt hälso- och sjukvårdslagen och Mora kommuns riktlinjer.
• Upprätta vårdplaner för patienter och utföra revidering av dessa.
Kvalifikationer
Du har goda yrkeskunskaper, är väl införstådd i uppdraget att arbeta som sjuksköterska och kan dokumentationshantering. Specialkompetens som bedöms vara relevant för uppdraget ses om meriterande, likaså erfarenhet av arbete inom kommunal verksamhet och erfarenhet från att leda och medverka i utvecklingsarbete.
Som person tar du ansvar för din uppgift, är initiativtagande och stabil.
Dina starkaste sociala färdigheter är att du har lätt för att samarbeta med andra människor, är utåtriktad och lojal. Du är också serviceinriktad, kvalitetsmedveten och strukturerad. Det är mycket viktigt att du har ett positivt och konsultativt förhållningssätt.
Stor vikt läggs på personlig lämplighet.
Krav
Du skall vara legitimerad sjuksköterska/distriktssköterska, kunna uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska (har du andra språkkunskaper ses det som meriterande) samt ha datafärdigheter som är relevanta för befattningen.
Körkort B för manuell bil.
Mora kommun
Mora kommun är alla vi som jobbar här.
Det är summan av de vi är och allt vi gör.
Varje hemtjänstbesök, skolexamen och utlånad biblioteksbok.
Varje skollunch, brandkårsutryckning och nytt bostadsområde.
Vi är närheten till naturen och den rena luften.
De gamla traditionerna och de nystartade företagen.
Vi är vår fantastiska historia men också det som tar oss framåt.
Tillsammans gör vi Mora till ett hem.
Var med oss när vi växer som människor och kommun.
Idag och imorgon.
Vi värnar om din integritet, läs mer om Mora kommuns behandling av personuppgifter på vår hemsida.
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Artiklar i detta ämnet
- Sjukskrivningsepidemi i Sverige
Kontaktpersoner på detta företaget
IS/IT-chef Matthias Grahn
0250-260 02