OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Välfärd Gävles medarbetare gör Gävle tryggare för barn, unga och äldre, personer med funktionsnedsättning och människor i utsatta situationer. Vi jobbar även med att skapa de bästa förutsättningarna för vuxnas lärande och för personlig utveckling. Vi erbjuder framtidsyrken som både utmanar och utvecklar och du jobbar med sånt som är viktigt på riktigt. Tillsammans gör vi Gävle tryggare!
ARBETSUPPGIFTER
Är du sjuksköterska och vill ha ett varierat arbete? Vad kul! Vi söker en duktig sjuksköterska till hemsjukvården och konsultverksamheten. Tillsammans gör vi Gävle bättre.
Vi inom Hemsjukvården arbetar aktivt med respekt för patienters självbestämmande och integritet. Vi söker en sjuksköterska som är positiv och engagerad och har ett intresse att utveckla den kommunala hälso- och sjukvården. Gävle kommuns konsultverksamhet tar över under jourtid och du arbetar då med patienter inskrivna i den kommunala Hemsjukvården, avlösningsvistelsen samt på Välfärd Gävles vård- och omsorgsboenden.
Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska och som har arbetslivserfarenhet som sköterska sedan tidigare. Det är viktigt för oss att du är trygg i din roll och med att utföra medicinska bedömningar. Du utför planerade Hälso- och sjukvårdsinsatser, gör bedömningar samt ger råd till patienter inskrivna i kommunens Hemsjukvård, avlösningsvistelse samt patienter boendes på vård- och omsorgsboenden. Du kommer även att följa upp dina patienter under arbetspasset. Du kommer att använda dig utav planeringsverktyget TES samt dokumentera i vårt system Treserva.
Som ny medarbetare kommer vi att erbjuda dig en introduktion. Arbetet sker under jourtid vilket innebär vardagskvällar samt helger då du arbetar dag och kväll. Intervjuer kommer att ske löpande under ansökningstiden.
KVALIFIKATIONER
För att vara aktuell för tjänsten ska du vara legitimerad sjuksköterska och att ha arbetat som sköterska under flera år. Du ska känna dig säker och trygg i din yrkesroll och känna dig bekväm att göra medicinska bedömningar. Du ska ha ett gott bemötande och ha lätt för att samarbeta med andra. Då det förekommer resor i tjänsten är ett krav att du har B-körkort samt körvana.
Du har ett starkt intresse av att leverera resultat, både vad gäller kvalitet och produktivitet. Du arbetar på ett systematiskt, metodiskt och pålitligt sätt. Du har lätt för att fokusera på patientens behov och uppnå god kundtillfredsställelse. Du anpassar dig till olika situationer, och har förmågan att ändra ditt syn- och förhållningssätt och du ser möjligheter i förändringar.
För att lyckas os oss har du förmågan att arbeta med andra människor, att lyssna, visa empati och respekt. Du är prestigelös och uppmärksammar och belönar andras bidrag. Dessutom är du van att ta egna initiativ, är modig och kan skilja på sak och person. Du förstår talad och skriven kommunikation väl och du kan formulera dig och samspela med andra i tal och skrift. Du anpassar ditt språk till olika situationer, syften och mottagare; har en språklig säkerhet i både tal och skrift.
Viktiga ledord för oss är Gävle kommuns värdegrund Kvalitet-Samarbete-Bemötande.
ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Gävle kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via Offentliga Jobb och inte via e-post eller pappersformat.
Om du söker en deltidstjänst hos oss så finns ett beslut inom Gävle kommun som innebär att du som tillsvidareanställd medarbetare kan begära att du vill arbeta heltid. En sådan begäran kan innebära att du kan behöva utföra andra arbetsuppgifter än dina ordinarie.
Gävle kommun hör till finskt förvaltningsområde. Om du därför utöver våra övriga kompetenskrav även talar finska, kan det vara en merit.
Varmt välkommen med din ansökan!
Inför rekryteringsarbetet har Gävle kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Artiklar i detta ämnet
- Sjukskrivningsepidemi i Sverige