Sjuksköterska till hemsjukvården Lammhult

Sjuksköterska till hemsjukvården Lammhult

Arbetsbeskrivning

Nu söker vi dig, som tillsammans med oss vill göra nytta för dem vi är till för! Växjö kommun är Kronobergs största arbetsgivare som varje dag, året runt, arbetar för våra invånare, företag och besökare. Tillsammans skapar vi en hållbar morgondag och en attraktiv kommun att bo, leva och verka i – idag och i framtiden. Det innebär ett arbete där vi utmanar oss att tänka nytt, lära och utvecklas med varandra. Vill du vara en del i ett stort sammanhang där du får vara med och göra skillnad på riktigt? Välkommen till oss på Växjö kommun!

ARBETSUPPGIFTER
På grund av föräldraledighet söker vi nu en distriktsköterska/sjuksköterska till hemsjukvården Lammhult.

Lammhult är en ort belägen ca 4 mil nordväst om Växjö. Sjuksköterskorna i Lammhult ansvarar för hemsjukvården och det särskilda boendet Lammengatan. Man har fördelat ansvaret för hemsjukvård ordinärt boende och särskilt boende men sjuksköterskorna har ett tätt samarbete och hjälps åt.

Tillsammans med dina kollegor ansvarar och planerar ni på ett självständigt sätt för hälso- och sjukvårdsinsatser på era områden respektive boenden. Det speciella med vår verksamhet är att du för det mesta arbetar i någons hem, vilket ställer höga krav både på kreativitet och professionalism. Du är arbetsledare och delegerar omvårdnadspersonal samt är en viktig del i samarbetet med anhöriga, fysioterapeut, arbetsterapeut, biståndshandläggare, enhetschef och externa kollegor. I rollen som sjuksköterska ingår allt ifrån dosettdelning till mer avancerad vård och behandling. I tjänsten ingår helgtjänstgöring var 6:e vecka. När du börjar hos oss erbjuds du ett individuellt utformat introduktionsprogram samt egen mentor.

Vårt mål är att du ska må bra på din arbetsplats och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, kommunhälsovård och som tillsvidareanställd blir du automatiskt medlem i vår personalklubb Dakapo.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är legitimerad distriktssköterska/sjuksköterska, har datavana och goda kunskaper i svenska språket i tal och skrift. För att arbeta hos oss behöver du ha körkort.

Du ska förväntas kunna handleda omvårdnadspersonalen och arbeta i team med andra professioner som finns kring våra omsorgstagare. Vi ser att du ha förmågan att skapa och upprätthålla goda relationer till alla våra omsorgstagare, anhöriga och medarbetare.

Specialistutbildning såsom distriktssköterska eller vård av äldre är meriterande.

Viktigt för jobbet är:
• att du är legitimerad sjuksköterska
• att du uppvisar utdrag ur polisens belastningsregister för kontroll av egna uppgifter i belastningsregistret/enskild person (442.3) enligt 9 § 1 st. Beställning av utdrag ur belastningsregistret kan göras på https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/

Vi kommer att läsa ansökningar efter hand som de kommer in och rekrytering sker löpande under ansökningstiden.

Omsorgsförvaltningen ställer krav på vaccination mot Covid-19 vid nyanställning.

Välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Växjö kommuns anställda ska spegla den mångfald som finns i kommunen. Vi välkomnar sökande oberoende av ålder, kön och utländsk bakgrund.

Du söker tjänsten genom länken i denna annons. Det är viktigt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den bedöms gentemot andra sökande.

CV- och annonsförsäljare undanbedes.

Artiklar i detta ämnet

  1. Sjukskrivningsepidemi i Sverige

Kontaktpersoner på detta företaget

Linda Einarsson
0470-436 42
Ann-Christin Karlsson
0470-79 68 56
Anna
0470-431 61
Kommunal Sydost
0470-415 04
Kristin Jeansson
0470-438 48
Johan Ragnarsson
0470-430 88
Kommunal Sydost
0470-415 04
Louise Loman
0470-79 66 78
Aida Basic
0470-432 07
Anna Lahger
0470-431 61

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Växjö kommun, Omsorgsförvaltningen
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 september 2022
  • Ansök senast: 19 september 2022

Besöksadress

Västergatan 17 B 35112 Växjö
None

Postadress

Box 1222
Växjö, 35112

Liknande jobb