Sjuksköterska till Hjälpmedelscentrum

Sjuksköterska till Hjälpmedelscentrum

Arbetsbeskrivning

Är du legitimerad sjuksköterska som motiveras av att arbeta i en konsultativ roll och har ett intresse för hjälpmedel? Då kanske du är vår nya hjälpmedelskonsulent inom området medicinska behandlingshjälpmedel!

 

Arbetsuppgifter
Som hjälpmedelskonsulent bidrar du med specialistkunskaper om hjälpmedel och medverkar till att personer med funktionsnedsättning ska få tillgång till hjälpmedel för att bibehålla eller öka aktivitet, delaktighet och självständighet. Området omfattar hjälpmedel inom andning, infusion, nutrition, diabetes och kompression som exempelvis CPAP, ventilator, syrgaskoncentrator, hostmaskin samt infusions-, nutritions- och insulinpumpar. Medicinska behandlingshjälpmedel är ett spännande område under utveckling, där Hjälpmedelscentrum har fått ett utökat uppdrag de senaste åren.

Du är ett stöd till den kliniska vårdpersonalen i samband med förskrivning av hjälpmedel och arbetar för ett välfungerande sortiment och arbetssätt. I arbetsuppgifterna ingår handläggning av ärenden, rådgivning via telefon och mail, utbildningsinsatser, sortimentsarbete och upphandling, samt utveckling och omvärldsbevakning inom området. Du arbetar dagligen i olika digitala system som Sesam, Cosmic och Office 365 (exempelvis Word, Outlook, Teams, Powerpoint och Excel).

Du kommer att ingå i ett team för medicinska behandlingshjälpmedel på Hjälpmedelscentrum och ha ett nära samarbete med andra hjälpmedelskonsulenter och tekniker. Hjälpmedelscentrum medverkar i flera utvecklingsarbeten inom Region Västmanland och ett ständigt förbättringsarbete pågår inom verksamheten.

 

Om arbetsplatsen
Hjälpmedelscentrum är en länstäckande verksamhet som arbetar med utbildning, information, konsultation, utprovning, inköp, lagerhållning och service av hjälpmedel. Verksamheten ansvarar för hjälpmedel för behandling, omvårdnad, förflyttning, kognition, kommunikation och samordning av inkontinenshjälpmedel. Hjälpmedelscentrum är intäktsfinansierad och styrs politiskt av en gemensam nämnd med representanter från regionen och länets tio kommuner. 

Hos oss på Hjälpmedelscentrum välkomnas du av en god stämning och bra arbetsmiljö. Som hjälpmedelskonsulent är du med och stärker och utvecklar vår enhet konsulent/kundtjänst.



För oss är det viktigt att du mår bra och trivs på jobbet så därför erbjuder vi dig:


• En anpassad introduktion för att du ska bli trygg och säker i din yrkesroll
• Möjlighet till kompetensutveckling genom exempelvis interna utbildningar
• Gratis träning på vårt fullt utrustade gym
• Friskvårdsbidrag 3000 kr/år

Läs mer om förmånerna här: https://regionvastmanland.se/jobba-med-oss/dina-formaner/

 

Kvalifikationer
Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska och har erfarenhet inom yrket. Har du kunskap och erfarenhet av medicinska behandlingshjälpmedel inom något av områdena andning, infusion, nutrition, diabetes eller kompression är det meriterande. För att trivas hos oss ser vi att du uppskattar att arbeta med administrativa arbetsuppgifter och är intresserad av utvecklingsarbete inom hälso-och sjukvård. Vidare ser vi att du har god digital kompetens, gärna i ovannämnda system. Då det ingår kontakt med patienter, vårdpersonal och hjälpmedelsleverantörer ser vi att du har goda kunskaper i svenska språket, både i tal och skrift. Resor ingår i tjänsten och därför är B-körkort ett krav.

Som person har du lätt för att samarbeta, är serviceinriktad och har ett bra kundbemötande. Du planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt. Du tar ansvar för dina arbetsuppgifter och driver dina egna ärenden. Du är flexibel och kan snabbt ändra perspektiv om det behövs. För att du ska trivas hos oss ser vi att du är trygg i dig själv, tillmötesgående och lyhörd i ditt bemötande.  

 

Anställningsvillkor
Tillsvidareanställning, heltid, dagtid.

Tillträde efter överenskommelse.

 

Ansökan
Välkommen med din ansökan senast 6 oktober 2024.

Intervjuer kan ske löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan. Bifoga relevanta intyg och betygshandlingar med din ansökan.

 

Om regionen
Om du vill veta mer om hur det är att jobba hos oss kan du se mer på regionens instagramkonto: https://www.instagram.com/regionvastmanland/

Vi tackar nej till dig som säljer alla slags rekryteringstjänster.

Vi i Region Västmanland ansvarar för hälso-, sjuk- och tandvård för alla som bor i länet.
Vi jobbar också med allt från kollektivtrafik och kultur till näringslivsfrågor, utbildning och forskning. Tillsammans är vi 7 000 anställda, med 300 olika yrken, på tio orter.

Vi finns mitt i det som påverkar människors liv. Varje dag. Tillsammans drivs vi av att skapa ett bättre samhälle för alla som bor och verkar här.
Vi utvecklar och hittar nya lösningar för att möta människor – där dom är.
Det är så vi kan leva upp till våra uppdragsgivares och invånares högt ställda förväntningar.

Tillsammans gör vi skillnad. På riktigt.

Artiklar i detta ämnet

  1. Sjukskrivningsepidemi i Sverige

Kontaktpersoner på detta företaget

Christina Gehlin, Avdchef
0221-263 47
Cecilia Stoor, Vårdförbundet
021-10 41 67
Maria Fredriksson Frischenfeldt, Sektionsledare Resurslaget i Köping
0221-26368
Aliisa Andreasson, Enhetschef avd 1
0221-261 24
Jeny Zackrisson, Enhetschef avd 1
0221-261 53
Christina Gehlin, Enhetschef avd2/AH
0221-263 47
Therese Edvardsson, Tf. Enhetschef avd 3
0221-26 271
Fredrik  Leek, Områdeschef, Ambulanssjukvården Västmanland
021-17 45 59
Marie Malm, Enhetschef
021-17 45 69
Fredrik Rudstam, Vårdförbundet
021-17 34 42

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Region Västmanland
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 september 2024
  • Ansök senast: 6 oktober 2024

Besöksadress

Västmanlands sjukhus Köping
None

Postadress

Västmanlands sjukhus Köping
KÖPING, 73181

Liknande jobb


Sjuksköterska till Infektionskliniken!

Sjuksköterska till Infektionskliniken!

26 november 2024

Leg. sjuksköterska -

Leg. sjuksköterska -

26 november 2024