Sjuksköterska till kväll/nattorganisationen med lönetillägg för kvällsskift

Arbetsbeskrivning

Som medarbetare i Sandvikens kommun är du varje dag med och formar vår gemensamma framtid. I ditt arbete får du möjlighet att möta människor och uppleva glädjen i att göra skillnad. Tillsammans bidrar vi till välfärd för Sandvikens 37 000 invånare.

I våra verksamheter arbetar 3000 personer inom 370 yrken. Vår vision är ett Sandviken där vi känner oss hemma och gör varandra bättre. Med ett brett utbud av kultur, idrott och upplevelser och med naturen in på knuten är Sandviken är plats där det är enkelt att trivas.

Omsorgsförvaltningen med ca 1200 anställda omfattar tre verksamhetsområden såsom ordinärt boende, vård- och omsorgsboende och specialenheter. Dessa områden innehåller både äldre- och handikappomsorg. Utöver detta finns stödfunktioner så som ekonomer, handläggarenhet, administrativt- och personalstöd.

Inom Omsorgsförvaltningen arbetar ca 65 sjuksköterskor. Kvälls- och nattorganisationen med ca 12 sjuksköterskor täcker Sandviken kommuns boenden samt inskrivna patienter i hemsjukvården. Det gemensamma uppdraget gäller planerade och akuta besök kväll och natt. Vi söker nu medarbetare till denna organisation.

ARBETSUPPGIFTER
Du har det fortlöpande medicinska ansvaret för patienterna, gör självständiga observationer och bedömningar. Dokumentationen sker i datajournalsystemet Procapita. Vi strävar efter ett starkt teamarbete med patienten i centrum där handledning av omsorgspersonal samt fördelning och samordning av vårdarbetet är en stor del. Anhörigkontakter ingår som en självklar del i arbetet. Arbetet är varierande, allt från att förebygga ohälsa till att hantera akuta tillstånd.

KVALIFIKATIONER
Legitimerad sjuksköterska.
Vidareutbildning inom distrikts-, äldre- eller psykiatrisk vård är meriterande.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper och lämplighet.
Befattningen kräver att du både kan arbeta självständigt, men också vara en lagspelare. I uppdraget ingår att handleda omsorgspersonal, det är därför viktigt att du har en god pedagogisk förmåga, är lyhörd och finns tillgänglig för omsorgspersonalen.
Som person är du strukturerad och kan prioritera ditt arbete.
Självklart har du ett gott bemötande och är trygg i din yrkesroll.
Du bör ha några års erfarenhet inom området.
Körkort är ett krav.

ÖVRIGT
Rekryteringsarbetet kommer att ske fortlöpande under ansökningstiden.

Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare:
Sandvikens kommun gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.

Kontaktpersoner på detta företaget

Anne-Lie Adolfi
026-24 17 69
Annika Stadin
026-24 15 34
Petra Winberg
026-24 15 34
Sabina Johansson
026-24 03 63
Pia Linde
026-24 20 78
Inglis Skoog
026-24 19 88
Linda Sohlberg
026-24 18 19
Enhetschef Annika Einarsson
026-24 15 97
Vårdförbundet Pia Linde
026-24 20 78
Personalsekreterare Anne-Lie Adolfi
026-24 17 69

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Sandvikens kommun, Omsorgsförvaltningen Sandviken
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön med lönetillägg för kvällsskift efter överenskommelse.
  • Heltid. Schema. Arbetstiden är förlagd till kvällar och nätter. Schemaläggningsprogrammet Timecare tillämpas. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde snarast möjligt efter överenskommelse. .
  • Publicerat: 24 januari 2017

Besöksadress

81180 Sandviken
None

Postadress

Stadshuset, Odengatan 37
Sandviken, 81180

Liknande jobb


20 december 2024