OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Omsorgsförvaltningen med cirka 1275 anställda omfattar de tre verksamhetsområdena ordinärt boende, vård- och omsorgsboende samt specialenheter. Utöver ledningsgrupp och linjeorganisation finns stödfunktioner såsom ekonomer, HR, IT, handläggarenhet och allmänt administrativt stöd.
Omsorgsförvaltningen erbjuder ett meningsfullt och betydelsefullt arbete. Vår strävan är att vård och omsorg skall bygga på samarbete mellan den enskilde, närstående och medarbetare.
Inom Omsorgsförvaltningen arbetar ca 75 sjuksköterskor i en samlad sjuksköterskeenhet. Inom enheten finns en viss uppdelning mellan hemsjukvård, särskilt boende, korttidsboende samt LSS, där du har kollegiala möten och stöd.
Välkommen med din ansökan!
Vi erbjuder dig bland annat dessa förmåner
- semesterväxling
- friskvårdsbidrag
- hälsofrämjande aktiviteter
- extra semesterdagar när du fyller 40 och 50 år
- personal- och fritidsföreningen Pulsen
ARBETSUPPGIFTER
I din roll som sjuksköterska har du det fortlöpande medicinska ansvaret för patienterna, gör självständiga observationer och bedömningar. Dokumentationen sker i datajournalsystemet Lifecare HSL. Vi strävar efter ett starkt teamarbete med patienten i centrum. Anhörigkontakter ingår som en självklar del i arbetet. Arbetet är varierande, allt från att förebygga ohälsa till att hantera akuta tillstånd.
KVALIFIKATIONER
Du som söker är legitimerad sjuksköterska. Vidareutbildning inom distrikts-, äldre- eller psykiatrisk vård är meriterande. Befattningen kräver att du både kan arbeta självständigt, men också vara en lagspelare. I uppdraget ingår att handleda omsorgspersonal, det är därför viktigt att du har en god pedagogisk förmåga, är lyhörd och finns tillgänglig för omsorgspersonalen.
Som person är du strukturerad och kan prioritera ditt arbete. Självklart har du ett gott bemötande och är trygg i din yrkesroll Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper och lämplighet.
Körkort är ett krav.
ÖVRIGT
I ditt arbete hos oss får du möta människor och uppleva glädjen i att göra skillnad. Tillsammans gör vi varandra bättre varje dag och gör Sandviken till en attraktiv plats att arbeta, leva och växa i. En plats där vi känner oss hemma och där det är enkelt att trivas mitt ibland natur, kultur, idrott och upplevelser.
Är du nyfiken på att läsa mer om Sandvikens kommun som arbetsgivare och hur det är att arbeta hos oss? Besök gärna vår webbplats https://sandviken.se/arbete-och-karriar
Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare:
Sandvikens kommun gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.
Om du har skyddad identitet ber vid dig att inte skicka in din ansökan digitalt via vårt rekryteringssystem. Mer information om hur du istället går tillväga finns på www.sandviken.se/ledigajobb
Artiklar i detta ämnet
- Sjukskrivningsepidemi i Sverige
Kontaktpersoner på detta företaget
Anne-Lie Adolfi
026-24 17 69
Annika Stadin
026-24 15 34
Petra Winberg
026-24 15 34
Sabina Johansson
026-24 03 63
Pia Linde
026-24 20 78
Inglis Skoog
026-24 19 88
Linda Sohlberg
026-24 18 19
Enhetschef Annika Einarsson
026-24 15 97
Vårdförbundet Pia Linde
026-24 20 78
Personalsekreterare Anne-Lie Adolfi
026-24 17 69