OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Gör skillnad, varje dag.
Är du sjuksköterska som letar du efter din nästa utmaning? Vill du få möjligheten att utvecklas både i din yrkesroll och på ett personligt plan? Då ska du inte tveka att söka till oss!
Verksamhetsområde (VO) Ambulans ansvarar idag för verksamheten på Region Skånes larmcentral. Vi fortsätter nu vårt arbete med att integrera verksamheten med ambulanssjukvården som bedrivs i egen regi. Vårt utvecklingsarbete pågår i ett intensivt skede där vi idag ser positiva signaler. Vi fortsätter målinriktat arbetet med att nå målen för vår vision. Vi ser erfarenhet från den prehospitala miljön som en viktig kompletterande del för att utveckla verksamheten inom larmcentralen vidare. Vi kommer framöver införa en samordnande roll mellan ambulanssjukvårdens resurser med SOS Alarm och övriga blåljusmyndigheter.
Vi har påbörjat implementering av vår kompetenstrappa med anpassning till arbetet på larmcentral. Vi ser goda möjligheter till förbättrings och verksamhetsutveckling för att kunna erbjuda Skånes invånare en högkvalitativ vårdkedja. Vi hanterar varje månad runt 20 000 patienter. Medarbetarna hos oss besitter gedigen kompetens och erfarenhet från vårdens olika arenor.
Verksamheten befinner sig i kontinuerlig förändring och utveckling inom flera områden såsom kompetensförstärkning, forskning, utbildning och kvalitetssäkring, vilket ger positiva effekter för både patienter och medarbetare. Personcentrerad vård samt en hög patientsäkerhet är i fokus, vilket bidrar till att våra medarbetare får bättre förutsättningar för att ge råd och stöd till medborgare med hög kvalitet.
Vårt uppdrag har utökats med att vi med start under oktober 2023 ska börja med att prioritera en del av de inkommande vårdärende via 112. Uppdraget utökas enligt en treårsplan där vi successivt går mot att prioritera samtliga inkommande vårdärende. Under året kommer vi att utveckla verksamheten samt utbilda medarbetarna för att vara redo när vi tar emot de första ärenden. Vår verksamhet pågår dygnet runt och utförs i partnerskap med SOS Alarm som svarar för larmmottagning, teknik, lokaler och dirigering av resurser till respektive sjukvårdsärende. Ambulanssjukvården är ofta först på plats och insatsen kan vara helt avgörande för patienten. Vi tar även emot Region Skånes alla ambulansbeställningar från våra vårdgrannar. Larmcentralen är belägen vid Hyllie i Malmö, där det finns god tillgång till kollektivtrafik och goda parkeringsmöjligheter.
Vårt motto är rätt resurs till rätt patient i rätt tid.
Se gärna vår film och hör vår medarbetare Andrea berätta om arbetet på Region Skånes larmcentral:
https://play.mediaflowpro.com/ovp/17/18CFIG4A0B
ARBETSUPPGIFTER
Vi har nu möjlighet att välkomna sjuksköterskor för både dag-, kväll- och nattjänstgöring i varierande grad utifrån dina önskemål. Hos oss blir du en viktig kompletterande del i samarbetet med andra sjuksköterskor!
Det huvudsakliga arbetet på Region Skånes larmcentral består i att bedöma och följa upp vårdbehovet hos de patienter som väntar på ambulans. Som sjuksköterska arbetar du med prehospital akutsjukvård där du samtalar med patienter som har ringt 112 på grund av akut sjukdom eller skada. Din uppgift är förutom att bedöma och följa upp vårdbehov även ge medicinskt underlag till ambulanssjukvård, hembesöksbil, sjukvårdsrådgivning, primärvård och psykiatriskt team. Arbetet sker i team med sjuksköterska/undersköterska. Läkarstöd finns tillgängligt under dygnets alla timmar. Arbetet på larmcentralen sker i nära samarbete med medarbetare hos SOS Alarm.
Som ny medarbetare erbjuds du heltäckande introduktion anpassad utifrån just din kompetens och erfarenhet för att du ska komma in i rollen på ett så bra sätt som möjligt. Därtill blir du tilldelad en handlare som följer dig under din introduktion. Vi värdesätter kompetensutveckling och erbjuder därför alla våra medarbetare regelbundna utbildnings- och hospiteringsdagar.
Vi har dessutom ett pågående utvecklingsarbete där vi tillsammans arbetar med förslag till nya schemamodeller och lönetrappa för att fortsätta vara en attraktiv arbetsplats.
KVALIFIKATIONER
Vi välkomnar dig som är legitimerad sjuksköterska med behörighet att verka inom svensk sjukvård, därtill har du minst två års arbetslivserfarenhet inom sjukvården. Språkkunskaper i svenska motsvarande lägst nivå C1 enligt Europarådets nivåskala. Har du ytterligare språkkunskaper är det fördelaktigt för tjänsten. Det är meriterande om du har en specialistsjuksköterska examen, erfarenhet från akutsjukvård samt erfarenhet av telefonkonsultation och en god datorvana. Vi ser gärna att du är van användare av Microsoft Office-paketet.
För att trivas och lyckas i rollen ser vi att du har god samarbetsförmåga samt förmåga att behålla ditt lugn och prioritera bland dina arbetsuppgifter även när det är ett högt arbetstempo. Vi ser också att du, precis som vi, värdesätter ett tvärprofessionellt samarbete och ser ett gott bemötande gentemot både patienter och kollegor som en självklarhet. Därtill är du trygg i din yrkesroll och har god förmåga att ställa om när förutsättningarna förändras. Vid tillsättning av tjänsterna kommer stor vikt att läggas vid personlig lämplighet.
I denna rekrytering tillämpas löpande urval. Varmt välkommen med din ansökan redan idag. Vi ser fram emot att lära känna dig!
Artiklar i detta ämnet
- Sjukskrivningsepidemi i Sverige
Kontaktpersoner på detta företaget
Charlotte Hagö - Kommunikationschef Medicinsk se
040-675 36 35
Facklig info se www.dik.se
Marianne Andersson - HR-chef Medicinsk service
046-17 85 99
Jessica Stålrup - Rekryterare
040-625 74 61
Thomas Risberg - Ekonomichef
0768-89 00 20
Lars Kristensson - Förvaltningschef
046-17 86 91
Charlotte Hagö - Kommunikationschef Medicinsk se
046-17 54 25
Annika Palmkvist - Programdirektör 3R
044-309 31 29
HR-specialist Anna Lennartsson
046-176028
Ola Falck, HR-chef
072-216 50 51