OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi behöver bli fler sjuksköterskor på SOS Alarm och söker därför dig som vill vara med och bidra. SOS Alarm är en vårdgivare och hos oss arbetar många legitimerade sjuksköterskor som dagligen utför ett viktigt arbete. Här finns kompetenta kollegor som stöttar dig i ditt arbete och din utveckling.
Vill du ha en utmaning där du får använda din breda kunskap och professionalitet samtidigt som du har möjlighet att bidra till utvecklingen av arbetet tillsammans med fantastiska kollegor? Trivs du med att arbeta strukturerat och metodiskt samt är trygg i dig själv och din kompetens, då kanske du är vår nästa kollega!
Som sjuksköterska på SOS Alarm arbetar du i huvudsak med triagering och bedömning av vårdsamtal via nödnumret 112. Du bedömer patienter i alla åldrar som ringt 112 på grund av sjukdom eller skada med varierande hjälpbehov. Via telefon bedömer du ambulansbehov, prioriteringsgrad samt ger akutmedicinsk rådgivning. Arbetet innefattar samverkan med såväl interna som externa aktörer, till exempel ambulanssjukvård och hemsjukvård samt följer upp patienter i väntan på ambulans.
Vi erbjuder en heltäckande introduktionsutbildning där du alternerar mellan teori och praktik tillsammans med våra handledare.
Som SOS-sjuksköterska har du en dygnsgående tjänst med möjlighet att påverka ditt eget schema. OB-baserad arbetstidsförkortning införs 2024. Vilket innebär en beräknad snittarbetstid på 32,5 tim/v. Individuell lönesättning som baseras på erfarenhet och kompetens.
Se gärna filmen med vår sjuksköterska Linda som berättar om hur det är att jobba som sjuksköterska på SOS Alarm:
För att arbeta som Sjuksköterska på SOS Alarm har du:
- Svensk sjuksköterskelegitimation
- Tala flytande svenska, ha goda kunskaper i engelska
- Minst 3 års arbetslivserfarenhet som sjuksköterska inom akutsjukvård, IVA, ambulanssjukvård, anestesi eller motsvarade.
Vi ser att det är meriterande om du har erfarenhet av telefonbedömning, relevant VUB såväl som genomgången AMLS och/eller PHTLS utbildning samt erfarenhet från geriatrik.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Hos oss är våra värderingar, Professionella & Empatiska samt Ansvarstagande & Samverkande, något som genomsyrar hela kulturen på SOS Alarm!
Ansökan
Låter SOS Alarm som en plats för dig? Urval sker löpande men vi vill såklart ta del av din ansökan så snart som möjligt. Du inleder din anställning med en internutbildning med full lön. Löpande start sker från hösten 2023 och framåt. Har du frågor kring tjänsten är du mer än välkommen att kontakta:
Gruppchef Maria Olsson mail: Maria.Olsson@sosalarm.se.
SOS Alarm genomför säkerhetsprövning med registerkontroll på sin personal enligt kraven ur säkerhetsskyddslag (2018:585). Även en kontroll enligt Lag (1974:191) om bevakningsföretag utförs och är aktiv under anställningsperioden. Drogtest utan anmärkning är en förutsättning för anställning.
Kontaktpersoner på detta företaget
Ing-Marie Högberg
031-703 10 56
Sandra Hjerling
031-703 10 51
Stefan Winblad
040-676 98 18
Monica Nordström
08-454 37 58
Tommy Sjölander
060-553311
Gruppchef Camilla Nylén
035-266 70 07
Magnus Backman
063-750816
Anneli Hallberg
031-703 10 52
Hans Danielsson
023-762806
Anders Larsson
054-556314