OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker fler Sjuksköterskor som vill vara med och skapa ett tryggare Sverige för alla
Vill du ha en utmaning där du får använda din breda kunskap och fingertoppskänsla samtidigt som du har möjlighet att bidra till utvecklingen av arbetet tillsammans med fantastiska kollegor? Är du en person som klarar hög stress, både i stunden men också under längre perioder oavsett tidpunkt på dygnet? Trivs du med att arbeta strukturerat och metodiskt och är trygg i dig själv och din kompetens, då kanske du är vår nästa kollega!
Som sjuksköterska på SOS Alarm arbetar du i huvudsak med telefonbedömning och triagering. Du bedömer patienter i alla åldrar som ringt 112 på grund av sjukdom eller skada med varierande hjälpbehov. Via telefon bedömer du ambulansbehov samt ger akutmedicinsk rådgivning.
Som SOS-sjuksköterska har du en dygnsgående tjänst med möjlighet att påverka ditt eget schema.
För att arbeta som Sjuksköterska på SOS Alarm har du:
- Svensk sjuksköterskelegitimation
- Tala flytande svenska, ha goda kunskaper i engelska
- Minst 3 års arbetslivserfarenhet som sjuksköterska inom akutsjukvård (kan vara både akutmottagning eller akutvårdsavdelning), IVA, ambulanssjukvård, anestesi eller motsvarade.
Vi ser att det är meriterande om du har erfarenhet av telefonbedömning, relevant VUB såväl som genomgången AMLS och/eller PHTLS utbildning samt erfarenhet från akutgeriatrik.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Hos oss är våra värderingar, Professionella & Empatiska samt Ansvarstagande & Samverkande, något som genomsyrar hela kulturen på SOS Alarm och att du kan relatera till dessa är en förutsättning för att trivas hos oss!
Möt Ia i den här filmen (https://youtu.be/TgSL2e76r6U) där hon beskriver sin tidigare roll som SOS-sjuksköterska. Idag arbetar Ia som Vårdutvecklare hos oss. Lyssna gärna även på podden sjuksköterskesnack för att höra hur en arbetsdag som SOS-sjuksköterska kan se ut. http://sjukskoterskesnack.libs... (http://sjukskoterskesnack.libsyn.com/sos-alarm-jobbet-som-aldrig-slutar-att-vara-spnnande)
Ansökan
Låter SOS Alarm som en plats för dig? Urval sker löpande men vi vill såklart ta del av din ansökan så snart som möjligt, senast 29/1. Du inleder din anställning med en internutbildning med full lön och denna startar april -23. Har du frågor kring tjänsten är du mer än välkommen att kontakta Gruppchef Andreas Nordén via mail till andreas.norden@sosalarm.se.
SOS Alarm genomför säkerhetsprövning med registerkontroll på sin personal enligt kraven ur säkerhetsskyddslag (2018:585). Även en kontroll enligt Lag (1974:191) om bevakningsföretag utförs och är aktiv under anställningsperioden. Drogtest utan anmärkning är en förutsättning för anställning.
SOS Alarm larmar ut hjälpresurser vid sjukdomsfall, olyckor och samhällskriser dygnet runt, årets alla dagar. Dessutom bedriver SOS Alarm ett kommersiellt verksamhetsområde som arbetar med bland annat inbrottslarm, brandlarm, personlarm, hisslarm, kameraövervakning och driftlarm. Vi tillhandahåller kundorienterade jourtjänster såsom samhällsjourer, fastighetsjourer och entreprenörsjour, vilket nyttjas av kunder från såväl privata sektorn som offentliga sektorn. Utöver det har vi även en central roll i samhällets krisberedskap. Hos oss på SOS Alarm arbetar idag ca 1300 stolta SOS:are.
Artiklar i detta ämnet
- Sjukskrivningsepidemi i Sverige
Kontaktpersoner på detta företaget
Ing-Marie Högberg
031-703 10 56
Sandra Hjerling
031-703 10 51
Stefan Winblad
040-676 98 18
Monica Nordström
08-454 37 58
Tommy Sjölander
060-553311
Gruppchef Camilla Nylén
035-266 70 07
Magnus Backman
063-750816
Anneli Hallberg
031-703 10 52
Hans Danielsson
023-762806
Anders Larsson
054-556314