Sjuksköterska till SOS Alarms Medicinska Specialistcenter i Stockholm

Arbetsbeskrivning

SOS Alarm fyller en unik samhällsfunktion som dygnet runt larmar ut hjälpresurser vid olyckor och samhällskriser. På uppdrag av svenska staten ansvarar SOS Alarm för nödnumret 112 och informationsnumret 113 13 och har även en central roll i samhällets krisberedskap. Verksamheten innefattar även alarmering, säkerhets- och jourteletjänster för kommuner, landsting och företag.

SOS Alarm svarar för nödnumret 112. Ca 25 % av våra 3,5 miljoner årliga samtal rör sig om nödställda med vårdbehov. Vi har mycket stora krav på oss att arbeta snabbt och med hög kvalitet och precision; Vi besvarar samtalen på under 8 sekunder och inom någon minut har vår personal i de allvarligaste fallen prioriterat ärendet och larmat ut ambulans. Det ställer mycket höga krav på vår personal. Vi utvecklar nu vårdområdet genom att vid SOS centralen i Stockholm etablera ett Medicinskt Specialistcenter.

Vill Du vara med oss i den utvecklingen? Då kan SOS centralen i Stockholm vara Din nya arbetsplats.

Som SOS-sjuksköterska arbetar du med handläggning av medicinska intervjuer per telefon. Du bedömer och prioriterar behov av ambulans, ger akutmedicinsk rådgivning i väntan på ambulans, hänvisar patienter till rätt vårdnivå och är medicinskt stöd till SOS-operatören.

Vi söker Dig med:

• Minst 3 års yrkeserfarenhet som legitimerad sjuksköterska.

• Erfarenhet av akutsjukvård 

Du skall ha god förmåga att fokusera och fatta beslut, samt en stark inlevelseförmåga. Du behöver ha servicekänsla samt god stress- och simultankapacitet. Samarbetsförmåga, flexibilitet samt nytänkande är viktiga egenskaper eftersom verksamheten är i ständig utveckling. Du ska vara öppen för utmaningar samt ha stort intresse för utveckling och lärande. Alla medarbetare har ett personligt ansvar för att utveckling sker. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet, samarbetsvilja och initiativkraft. Har Du dessutom Specialistutbildning är det meriterade. 

Tjänsterna är på heltid med dygnstjänstgöring. Vi ser gärna sökande med såväl svensk som utländsk bakgrund. Du måste behärska det svenska språket fullt ut samt ha goda kunskaper i engelska. Ytterligare språkkunskaper ser vi som en merit. Svenskt medborgarskap är ett krav liksom mycket goda datakunskaper i Officepaketet. Vi tillämpar provanställning i sex månader.

 

Du är mycket välkommen med din ansökan.

Artiklar i detta ämnet

  1. Sjukskrivningsepidemi i Sverige

Kontaktpersoner på detta företaget

LPC Catrin Lundell
08-454 37 03
Magnus Wittgren
08-407 3000
Monica Nordström
08-454 37 58
Therese Holmkvist
08-454 37 76
Fredrik Lindfors

Anna Friedl
021-163801
Susanne Lundholm

Joakim Erixon
060-55 33 03
Tommy Sjölander
060-553311
Carina Hillman
08-407 3087

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SOS Alarm Sverige AB
  • 5 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön
  • Tillsvidare
  • Publicerat: 11 november 2013

Besöksadress

Nastagatan 10
None

Postadress

Box 5776
Stockholm, 11487

Liknande jobb


22 november 2024