OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Välkommen till Landstinget Dalarna! Här finns betydelsefulla arbeten som följer människor genom hela livet.
Vårt uppdrag är att bedriva hälso- och sjukvård, hjälpmedelsverksamhet, tandvård, kulturverksamhet och utbildning. Till dessa behövs viktiga stödfunktioner som Landstingsservice, Landstingsfastigheter och administration. Landstinget Dalarna har 8500 medarbetare i en mängd olika yrken. Vi är som Dalarnas största arbetsgivare en viktig del av utvecklingen i länet.
ARBETSBESKRIVNING
Akutmottagningens huvudsakliga arbetsuppgift är att bedöma det psykiatriska akuttillståndet samt bedöma vårdbehov och eventuella behov av inläggningar på vårdavdelning. Bedömningarna sker dels genom akutbesök vid mottagningen men även till stor del genom telefonkontakt. Bedömningssamtalen på mottagningen utförs av läkare tillsammans med en sjuksköterska. Personal på akutmottagningen har många års erfarenhet av psykiatrisk vård och behandlingsarbete. Stor vikt läggs vid ett trevligt och professionellt bemötande av såväl patienter, deras anhöriga, övriga samarbetspartner och vårdgrannar. Arbetsgruppen består av sjuksköterskor som samarbetar med primärjourläkaren och en bakjourläkare. Vi erbjuder mycket konkurrenskraftiga löner, och vi har dessutom extra löneincitament för Säter som vid anställning ger 4000:- i månaden utöver grundlön, och nästkommande två år ges ett lönepåslag på 2000:- i månaden per år. Totalt efter två år ger incitamentet således 8000:- i lönepåslag. Den som flyttar till Dalarna och blir anställd hos oss kan erbjudas flyttbidrag.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är Leg sjuksköterska. Specialistutbildning i psykiatri är önskvärd och meriterande. I dina meriter ser vi gärna att Du har erfarenhet från arbete inom vuxenpsykiatrin. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Landstinget Dalarna tillämpar kompetensbaserade rekryteringsprocesser. Vi verkar för en drogfri arbetsmiljö och tillämpar därför bland annat obligatorisk drogtest vid nyanställning av personal.
När du söker jobb hos oss vill vi att du använder vårt e-rekryteringssystem för att få effektiv, snabb och säker hantering av din ansökan. Bifoga alltid CV och personligt brev med din ansökan. Av administrativa skäl kan vi tyvärr inte ta emot ansökningar i pappersform med vanlig post eller via e-post. Vi har gjort vårt medieval och vill därför ej bli kontaktade av andra säljbolag eller rekryteringsföretag.
Kontaktpersoner på detta företaget
Karin Stikå Mjöberg
0250-49 34 30
Pia Ohlsson
023-49 02 08
Mona Månsson
Elisabeth Grop Gyllenhak
0250-49 34 90
Kerstin Erlandsson
023-79 20 48
Margaretha Nordman
023-49 08 50
Eva Törnqvist
Karin Arvidsson
0250-493250
Helena Bevring
0250-493250
Margareta Nordman/Elisabet Norgren
023-49 08 50