Sjuksköterska/Distriktssköterska Vårdcentral Britsarvet

Sjuksköterska/Distriktssköterska Vårdcentral Britsarvet

Arbetsbeskrivning

Hos oss på Region Dalarna får du ett meningsfullt arbete där du kan göra skillnad. Tillsammans arbetar vi för ett hälsosamt Dalarna!

ARBETSBESKRIVNING

Vill du jobba med engagerade, kompetenta och trevliga medarbetare i en öppen och vänlig atmosfär? Då är du välkommen med din ansökan!

Vårdcentral Britsarvet har 10 500 listade patienter och vi är i cirka 50 medarbetare. Här arbetar läkare, distriktssköterskor, sjuksköterskor, undersköterskor, samtalsterapeuter, psykologer, sjukgymnast, medicinska sekreterare och en fotvårdsterapeut.

Vi har välfungerande specialistsjuksköterskemottagningar inom områdena: diabetes, Astma/KOL, blodtryck, hjärtsvikt, vaccination och sårmottagning. Vi har ett nära samarbete med Primärvårdsrehab och BHV/MVH.

Dina arbetsuppgifter på vårdcentralen kommer att var sjukvårdsrådgivning, tidsbokning och mottagningsarbete. Vi jobbar i team i nära samarbete med läkarna genom dagliga ronder.

KVALIFIKATIONER

Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska, alternativt specialistsjuksköterskeexamen Distriktssköterska eller Äldresjuksköterska.

Erfarenhet från liknande arbete är meriterande, likaså vidareutbildning inom andra sjukdomsgrupper som förekommer till stor del i primärvården, tex kardiologi.

Du behöver kunna arbeta självständigt och i team, ta ansvar för ditt uppdrag och vara flexibel och initiativtagande. Vi vill att du har en positiv inställning och ser möjligheter i stället för hinder. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Region Dalarna värnar om en hälsosam arbetsmiljö för våra medarbetare samt säkra och trygga möten med medborgare, patienter, kunder och samarbetspartners. Som en del i vår rekryteringsprocess genomför vi därför drogtest innan erbjudande om anställning, samt kontrollerar ditt vaccinationsbevis då Region Dalarna har som krav att våra medarbetare ska vara vaccinerade mot covid-19.

Alla anställda inom Region Dalarna som arbetar i en verksamhet där direkt och regelbunden kontakt med barn och ungdomar förekommer ska uppvisa godtagbart utdrag ur Polisens belastningsregister. Före erbjudande av anställning ska ett giltigt utdrag uppvisas i osprättat kuvert.

Region Dalarna tillämpar krigsplacering i samband med nyanställning. Detta innebär att du som arbetstagare har ett lagkrav att ta dig till ordinarie arbetsplats i händelse av högsta beredskap.

Region Dalarnas uppgift är att göra Dalarna till en ännu bättre plats att leva på. Vi har ett brett uppdrag så möjligheterna är stora att du hittar ditt drömjobb hos oss! Vi ansvarar för hälso- och sjukvård, tandvård, hjälpmedel, kollektivtrafik och folkhögskolor, samt arbetar med folkbildning, forskning, folkhälsa och kultur. Vi arbetar också med utvecklingsfrågor inom infrastruktur, näringsliv, arbetsmarknad och miljö.

Vår värdegrund Öppenhet, Respekt och Ansvar ska genomsyra hela vår organisation. Det ledarskap Region Dalarna strävar mot beskrivs utifrån orden: tydlighet, mod och tillit.

Läs mer om hur det är att jobba hos oss på regiondalarna.se/jobb

Artiklar i detta ämnet

  1. Sjukskrivningsepidemi i Sverige

Kontaktpersoner på detta företaget

Chef Färdtjänsten Dalarna Peter Holmberg
0705941712
Chef Elevantagningen Mari Larsson
023-77 70 34
Kent Söderlund
023-77 70 65
Enhetschef Tillväxt Hans Pontusson
023-777056
Chef, nämndservice Borlänge kommun Ylva Johansson
0243-665 62
Biträdande kanslichf, Ludvika kommun Jessica Hedlund
0240-866 56
Chef tillväxtenheten, Region Dalarna Hans Pontusson
023-77 70 56
Enhetschef Amelie Sahlin
023777008
Enhetschef Eric Boo
023777064

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Region Dalarna
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 maj 2022
  • Ansök senast: 6 juni 2022

Besöksadress

Myntgatan 2
None

Postadress

None
FALUN, 79151

Liknande jobb


Sjuksköterska till Infektionskliniken!

Sjuksköterska till Infektionskliniken!

26 november 2024

Leg. sjuksköterska -

Leg. sjuksköterska -

26 november 2024