OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Socialförvaltningen arbetar för att alla medborgare, vid behov ska kunna få det stöd som de i olika situationer kan behöva. Detta görs inom ramen för socialtjänstens uppdrag och olika lagstiftningar samt utifrån socialförvaltningens värdegrund. Det kan gälla hemvård, särskilt boende, råd och stöd till personer med funktionsnedsättning, försörjningsstöd, eller hjälp vid missbruksproblem. Inom förvaltningen finns också kommunens kompetensförsörjningsenhet.
Socialförvaltningen är uppdelad i fyra områden: Hemvård, Vård- och omsorgsboende, Individ- och familjeomsorg samt Funktionsstöd.
Inom socialförvaltningen pågår nu en spännande utveckling av en ny integrerad hälso- och sjukvårdsorganisation. Är du en duktig ledare och vill du vara med och bygga den nya organisationen? Välkommen med din ansökan.
ARBETSUPPGIFTER
Som sjuksköterskechef organiserar, utvecklar, samt leder och planerar du verksamheten utifrån uppsatta mål och inom fastställda ekonomiska ramar. Uppdraget har sin utgångspunkt från Karlskoga kommuns vision samt socialförvaltningens värdegrund.
Dina ansvarsområden är utveckling, ekonomi-, verksamhets- och personal för sjuksköterskeenheten inom hälso- och sjukvårdsorganisationen. Du samverkar både internt och externt, regionen är en viktig samarbetspartner. Som enhetschef är du direkt underställd stabschefen och ingår i den förvaltningsövergripande ledningsgruppen.
Stort fokus är att arbeta i team tillsammans med olika yrkeskategorier samt utveckla dessa. Sjuksköterska och arbetsterapeut finns organisatoriskt inom hälso- och sjukvårdsorganisationen som ligger direkt under förvaltningsledningen. Din roll består till stor del av att utveckla, planera, genomföra, samt utvärdera verksamheten med individen i fokus.
Till ditt stöd har du en biträdande enhetschef som du leder och delar ansvaret med.
Vi erbjuder dig ett stimulerande uppdrag i en verksamhet som befinner sig mitt i en spännande utvecklingsresa.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har relevant universitetsutbildning i kombination med goda meriter som arbetsgivaren bedömer lämpliga utifrån uppdraget.
Kunskaper krav:
- kunskap om hälso- och sjukvård
- vana att hantera IT-stöd samt kunna uttrycka dig väl i tal och skrift
- körkort B
- erfarenhet och goda referenser av ledarskap, helst inom hälso- och sjukvård
- utvecklingsinriktad erfarenhet
Önskvärt är kunskap om en politisk styrd organisation, socialtjänstlagen, arbetsmiljölagen samt arbetsrätt.
Egenskaper och förmågor:
- mycket goda ledaregenskaper
- mycket god samarbetsförmåga, social kompetens och tydlig kommunikation
- vara en inspiratör som kan ta tillvara medarbetarnas kompetens och kreativitet
- se möjligheter och mod att fatta beslut
-vana att aktivt arbeta med ekonomiska ramar
Motivationsfaktor:
Motiveras av att arbeta med utveckling av organisationen både i med- och motgång.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga ledaregenskaper.
ÖVRIGT
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Har du frågor om hur du ansöker - kontakta supporten på tel: 0771-693 693.
Har du frågor om tjänstens innehåll - kontakta namngiven person i annonsen.