OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om SOS International
SOS International, Healthcare, arbetar inom Norden med att leverera hälso- och sjukvårdstjänster till aktörer inom försäkringsbranschen.
På vår mottagning i centrala Göteborg arbetar vi med vårdförmedling, bedömning, behandling, rådgivning samt personalvårdsstöd, där klienter med olika typer av försäkringar och avtal får hjälp antingen av oss på plats eller av specialister i våra landsomfattande nätverk.
Hörnstenen i allt arbete är hög sakkunskap och tillgänglighet, att erbjuda den optimala hjälpen vid alla kontakter och att såväl klienter som kunder skall vara nöjda med våra insatser.
Vi är i ett expansivt skede och söker nu flera nya medarbetare till vår Healthcareenhet i Göteborg.
Innehåll i tjänsten
Du kommer vara en viktig del i ett engagerat team bestående av sakkunniga inom hälso- och sjukvårdsområdet där evidensbaserad vård och klientsäkerhet är vår ledstjärna.
Dina huvudarbetsuppgifter kommer vara att motta samtal från försäkringstagare/klienter och vidareförmedla dessa till rätt behandlare/rådgivare. I detta ingår också ärendehantering, försäkringscheck och administration.
Ditt verksamhetsområde blir inom psykologi/psykiatri, fysisk behandling och medicin. Du kommer att arbeta tätt tillsammans med våra socionomer, psykologer, fysioterapeuter och övriga medarbetare och kommer att bidra med ditt breda perspektiv på hälso- och sjukvård.
Det är ett spännande arbete i en verksamhet som är under snabb utveckling. Vi hjälps åt, lär av varandra och utvecklas både professionellt och som människor. Tillsammans skapar vi en arbetsplats där vi månar om vår trivsel och att vi har roligt tillsammans.
Krav och kvalifikationer
Legitimerad sjuksköterska med lämplig bakgrund.
Du skall vara serviceinriktad och trygg i din yrkesroll. Erfarenhet av att arbeta med triagering, rådgivning och vårdförmedling, till exempel inom första linjens primärvård, företagshälsovård, försäkringsmedicin eller akutvård är meriterande.
Arbetet ställer krav på lyhördhet och att kunna tillgängliggöra medicinsk kunskap per telefon. Du bör ha en god kommunikationsförmåga då du kommer vara den som guidar klienten till bästa möjliga omhändertagande och behandling.
Du behöver ha god datavana, administrativ förmåga och gilla att arbeta i en varierad vardag. Flexibilitet, samarbetsförmåga och personlig lämplighet värderas mycket högt. Som nyanställd erbjuds du en anpassad inskolning i verksamheten under handledning av dina kollegor.
Omfattning
Anställningen är på heltid. Deltid kan diskuteras.
Start: snarast eller enligt övernskommelse.
Arbetsplats: SOS International, Andra Långgatan 19, Göteborg.
Kontakt för frågor
Christina Thierry-Carstensen, SOS International, tel. +46 (0) 738 66 14 70
Sista ansökningsdag 2020-06-30. Ansökningarna kommer att värderas löpande under ansökningstiden så sänd gärna din ansökan i dag. Tjänsterna kan tillsättas löpande så dröj inte för länge.
Artiklar i detta ämnet
- Sjukskrivningsepidemi i Sverige
Kontaktpersoner på detta företaget
Helena Markelund
Helena Lindberg