OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
MejDej-kooperativet är ett brukarkooperativ vars ändamål är att ge assistansberättigande medlemmar möjlighet till en självvald och självstyrd personlig assistans. För att möjliggöra detta åtar sig MejDej-kooperativet arbetsgivarskapet för medlemmarnas personliga assistenter. Medlemmarna väljer själva sina assistenter, schemalägger assistenterna samt bestämmer över arbetsinnehåll. Vi strävar efter att ha en så god kompetens hos våra anställda, som möjligt och vi är måna om att såväl medlemmar som anställda, ska känna sig tillfreds med oss som assistanssamordnare och arbetsgivare. Som anställd har du möjlighet att ta del av de utbildningar som vi erbjuder våra anställda samt subventionerad friskvård. Du kan hitta mer information på vår hemsida; www.mejdej.se MejDej-kooperativet är en IFA-godkänd verksamhet (www.intressegruppen.info) Kooperativet har ett femtiotal medlemmar och ca 400 anställda assistenter. Jag är en tjej på 5 år med grav utvecklingsstörning och epilepsi. Jag är oftast en glad och aktiv "busunge". Jag behöver hjälp med det mesta; mat, kläder, toalettbesök och dylikt. Behöver också hjälp med lek, sysselsättning och träning. Det är viktigt att jag får en strukturerad tillvaro med visuellt stöd för att kunna fungera. Du måste ha ansvarskänsla, vara tålmodig och ha stor respekt för den personliga integriteten. Du ska vara trygg i dig själv, flexibel, lugn, ärlig, positiv, uppriktig och punktlig. Som assistent kommer du att arbeta med mig i mitt hem. Det är viktigt att du kan fungera med övriga familjen som består av mamma, pappa, lillebror och hund. Hundvan är ett måste. Erfarenhet och utbildning inom området är en merit. Störst vikt läggs vid personlig lämplighet. Det är också viktigt att du har en vilja att fortbilda dig inom området. Du måste vara rökfri. Erfarenhet av läkemedelshantering är ett plus. Vi söker nu 1 -2 personer som vill jobba ca 10 - 15 tim/v och som även kan hoppa in vid behov. Jag vill att du är kvinna och över 25 år. Det är bra om du bor i centrala Kristianstad. Du får inte vara allergisk mot djur. Ansökan ska innehålla personligt brev, meritförteckning, referenser och ev. lönekrav. Före erbjudande om anställning måste utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas.
Artiklar i detta ämnet
- Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor
Kontaktpersoner på detta företaget
Assistanssamordnare Elisabet Edelbring
044-781 51 00
0734-484941
Assistanssamordnare Maria Gunnarson
044-781 51 00
Assistanssamordnare Elisabet Edelbring
044-781 51 18
0734-484941
Assistanssamordnare Elisabet Edelbring
044-781 51 00
0734-484941
Verksamhetsledare Agneta Ryfelt
044-781 51 00
Assistanssamordnare Maria Gunnarson
044-781 51 00
Personaladministratör Eva Arvidsson
044-781 51 11
Verksamhetsledare Elisabet Edelbring
044-781 51 18
0734-484941
Verksamhetsledare Elisabet Edelbring
044-781 51 00
0734-484941
Arbetsledare Eva Arvidsson
044-781 51 11