Skadeadministratör till RedGo

Skadeadministratör till RedGo

Arbetsbeskrivning

Jobbify är en jobbplattform för vassa kandidater.
För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen:
SNABBFAKTA
Omfattning: Heltid
Arbetstider: Måndag-fredag, 8:00-16:30 (med möjlighet till flex)
Adress: Förrådsvägen 2, Lidingö
Startdatum: Omgående
Anställningsform: Särskild visstidsanställning (vikariat på 6 månader med chans till förlängning)


DIN FRAMTIDA ARBETSPLATS
RedGo hjälper privatpersoner och företag genom att erbjuda
ett helhetsperspektiv inom vägassistans och försäkring - och ser till att
kunderna alltid är i säkra händer. Det här är ett företag som är stolta över
att ha byggt upp ett eget rikstäckande bärgarnätverk som sträcker sig längs med
hela Sverige!

Här månar man om god arbetsmiljö
genom verksamhetsnära chefer och korta beslutsvägar. Kulturen präglas av en
stark teamkänsla där arbetsglädje värderas högt. Här kommer du arbeta i
trivsamma kontorslokaler på Lidingö, med närhet till grönska och promenadspår.
Du jobbar huvudsakligen från kontoret. På sikt finns möjlighet att jobba
hemifrån två dagar per vecka, när du hunnit bli varm i kläderna och är helt
självgående i rollen.

DIN ROLL

Som
skadeadministratör kommer du tillhöra ett team på tio personer
och arbeta med att administrera och vidarefakturera assistans- och
försäkringsärenden inom vägassistanstjänster. För att lyckas i rollen behöver
du besitta förmågan att snabbt sätta dig in i olika koncept och ha en stor
vilja att lära.

I de
huvudsakliga arbetsuppgifterna ingår bland annat:

Skadereglera inom specifikt försäkringsområde vilket innebär
administration/handläggning samt kontakt med leverantörer,
försäkringsbolag och slutkunder.

Kund- och leverantörsservice via inkommande samt utgående samtal
och mail.

Kostnadsgranskning/reglering av inkommande leverantörsfakturor samt
vidarefakturering.

Vara engagerad i att effektivisera samt dokumentera rutiner och
processer.


 
VEM ÄR DU? 

För att trivas
och lyckas i den här rollen är du en person som är van vid att arbeta självständigt. Du värdesätter service och att
hjälpa andra människor. Du tar dig an dina arbetsuppgifter på ett strukturerat
sätt och har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter. Du är duktig
på att kommunicera i både tal och skrift och kan erbjuda konstruktiva lösningar
på tvister för att ge nöjda parter. Du drivs av att ta ansvar och ser lösningar
framför hinder.

Du som söker
uppfyller nedan krav:

Minst ett års erfarenhet från kundtjänst/kundsupport eller en
liknande roll. Du trivs med att ha telefon och mail som huvudsakliga
arbetsverktyg.

Erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter.

Behärskar Officepaketets samtliga delar. Goda kunskaper i Excel är
en fördel.

Avslutad gymnasieutbildning, gärna med inriktning ekonomi.

Är flytande i svenska och har väldigt goda kunskaper i engelska.
Har du dessutom ytterligare språkkunskaper är det ett stort plus!


Det är
meriterande om du tidigare har arbetat med motorfordonsförsäkringar.

VAD ERBJUDER VI?

Som anställd på Inte Bara Post Bemanning får du en konsultchef som blir ditt bollplank och coach under hela anställningen. Som konsult blir du också en del i vårt konsultnätverk RPB Insights. RPB Insights ger dig utbildning och utveckling i form av föreläsningar, workshops, nätverksträffar och andra sociala tillställningar. Det ger dig också en möjlighet att träffa andra konsulter. Vi erbjuder alla våra konsulter friskvård.

ÖVRIG INFORMATION

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Inte Bara Post Bemanning och vår kunds önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till oss. Du kommer att vara anställd av oss på Inte Bara Post Bemanning och blir uthyrd till vår kund.

Sök tjänsten genom att klicka på Skicka ansökan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på rekrytering@rpbemanning.se. Skriv vilken tjänst det gäller i ditt mail och länka gärna till annonsen.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Meet a Groups kund
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 januari 2024
  • Ansök senast: 25 februari 2024

Liknande jobb


23 december 2024

Business Support

Business Support

20 december 2024

23 december 2024