OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Länsförsäkringar Älvsborg är ett lokalt bolag som startade redan 1841 och idag erbjuder bank, försäkring, fastighetsförmedling och egen larmcentral – trygga och tillgängliga tjänster nära våra kunder. Vi är verksamma i 19 kommuner, från Åmål i norr till Svenljunga i söder och tillsammans med 22 andra länsförsäkringsbolag runt om i landet bildar vi Länsförsäkringsgruppen. Vi är marknadsledande på privat-, lantbruks- och företagsförsäkring. Länsförsäkringar har Sveriges mest nöjda kunder inom både bank och försäkring och dessutom har vi blivit utsedda till branschens mest attraktiva arbetsgivare för trettonde året i rad bland landets ekonomstudenter.
Beskrivning
Reglering och hantering av kundernas skador är en central och viktig del i vår verksamhet.
Det är när skadan inträffar som vi ska leverera den tjänst som kunden köpt. Ambitionen är att leverera marknadens bästa kundupplevelse i skadekundmötet. Genom kompetenta och lojala medarbetare, en hög kundnöjdhet och bra processer har vi goda förutsättningar att lyckas.
Våra utmaningar utgörs främst av den transformering av verksamheten som digitaliseringen innebär, att tillgodose kundernas ökade behov och efterfrågan av ökad tillgänglighet samt att utveckla kundmötet. I skadekundmötet har vi en stor potential att erbjuda kunder nya mervärden. Vi behöver tillvarata denna möjlighet vilket för skadeorganisationen innebär en breddning och ökad närhet till försäljningsorganisationen.
Skadeorganisationen består av 56 medarbetare fördelade på fem enheter: sakskador, sakskador företag och lantbruk, fordonsskador, byggskador privat och personskador. I samband med att en ny organisation fastställts per 1/1 2017 inom bolaget förändras rollen samt uppdraget som skadechef. Förutom ansvaret för skadeorganisationen ingår skadechefen i bolagets ledningsgrupp.
Som skadechef rapporterar du till vd.
Arbetsuppgifter
I detta spännande uppdrag ansvarar du för:
- All skadereglering inom bolaget
- Att bedriva en kostnadseffektiv skadereglering med hög kvalitet
- Medarbetarna inom skadeorganisationen
- Kundnöjdhet, tillgänglighet och effektivitet i skadekundmötet
- Bolagets övergripande frågor genom deltagande i ledningsgrupp
- Att leda skadeorganisationens ledningsgrupp
- Representera Länsförsäkringar Älvsborg i Skadors interna nätverk
- Vara Länsförsäkringar Älvsborgs representant i media inom Skador
Kvalifikationer
För att bli framgångsrik i denna roll behöver du ha en akademisk examen inom relevant område. Du har erfarenhet av att jobba på strategisk nivå och göra analyser samt har flerårig ledarerfarenhet. Erfarenhet från branschen samt att ha arbetat processorienterat i liknande strukturer är meriterande. Du har förståelse för den digitala utmaningen och äger själv en hög IT-kompetens. Körkort är ett krav.
Personliga egenskaper
- Varumärkesambassadör och inspiratör
- Affärsinriktad med förmåga att se helhet och samband
- God förmåga att se kundperspektiv
- Engagerande och en god nätverkare
- Drivande, initiativtagande med starkt målfokus
- Strukturerad, ansvarsfull och uthållig
- Kreativ med förmåga att tänka nytt och fritt
- Äkta och har förmåga att skapa tillit
Kontaktpersoner på detta företaget
Kerstin Häregård / Kommunikationschef
033-17 15 22
E-Mail
kerstin.haregard@lansforsakringar.se
Emilio Salvadores (FTF)
0521-27 32 17
E-mail
b04esa@lansforsakringar.se
E-mail
b04esa@lansforsakringar.se
Katrin Lorentzon, Försäljningsansvarig Privatmarknad
Tel: 0321-53 17 12, Mobil: 070-605 17 12
Mail: katrin.lorentzon@lansforsakringar.se
Leif Drugge, FTF
033-17 15 68
Mail: Leif.drugge@lansforsakringar.se
Jim Rolfsson, Gruppchef
Tel. 033-20 79 69, Mobil. 072-700 79 69