Skadehandläggare, vikariat 1 år, Stockholm

Skadehandläggare, vikariat 1 år, Stockholm

Arbetsbeskrivning

EKN har regeringens uppdrag att främja svensk export och svenska företags internationalisering, genom att erbjuda garantier för betalning och finansiering, tillsammans med rådgivning om affärsstruktur och riskhantering. Tjänsterna ger en större säkerhet, ökad konkurrenskraft och fler möjligheter till lyckade exportaffärer.


Middle Office är EKN:s affärsadministrativa funktion och ansvarar för löpande hantering av garantier och skadeärenden. Middle Office består av ca 15 medarbetare som rapporterar till gruppchef för Middle Office.


Rollen som skadehandläggare passar dig som vill handlägga skadeärenden och samtidigt bidra till utvecklingsarbete samt förbättra våra processer. Nu har du chansen att arbeta med spännande arbetsuppgifter i skadeprocessens alla delar i en internationell miljö.

Vi erbjuder dig:
Som medarbetare på Exportkreditnämnden bidrar du till vårt uppdrag att främja svensk export och svenska företags internationalisering. Vi erbjuder dig en arbetsplats med samhällsviktiga och utvecklande arbetsuppgifter i en internationell miljö.

På EKN får du möjlighet att utvecklas, utmanas och bidra med din kompetens. Vårt arbetsklimat präglas av engagemang och kundfokus. Här välkomnas du av 150 erfarna kollegor, som drivs av att möjliggöra fler, säkra exportaffärer för svenska företag och att göra svåra marknader tillgängliga.

Våra kontor är belägna centralt. Läs gärna mer om våra anställningsvillkor.

Som Skadehandläggare ansvar du för administrationen av skadeprocessens alla skeden. Dina främsta arbetsuppgifter består av att administrera de olika momenten avseende dröjsmål, skadereglering och fördelning av återvinningar.

Som skadehandläggare fattar du självständigt beslut i återkommande skaderegleringar. Arbetet kännetecknas av ett högt flöde av skadeärenden som kräver en snabb hantering och ställer höga krav på service och kvalitet. Du kommer att ha många kontaktytor och nära samarbete med främst skadejurister och ekonomiavdelningen. Du kommer också att ha externa kontakter med främst exportörer och banker. I tjänsten ingår även en blandning av olika administrativa uppgifter inom Middle Office.
Utbildning och erfarenhet:
Vi söker dig med en relevant akademisk utbildning. Alternativt har du motsvarande förvärvad arbetslivserfarenhet som EKN bedömer som likvärdig. Du har minst 1 års erfarenhet i närtid, av självständigt handläggningsarbete där du haft mindre beslutsmandat.
Det är meriterade om du arbetat med betalplaner och beräkningar. Vidare är det meriterade om du har erfarenhet från bank eller försäkringsverksamhet där fokus varit på skadehantering eller återvinningsarbete. Det är viktigt att du lätt att kan sätta dig in i nya system.
Arbetet ställer krav på god kommunikationsförmåga både muntligen och skriftligen i såväl svenska som engelska då vi verkar i en internationell verksamhet.

Egenskaper:
Den här tjänsten passar dig som vill bli en del av en verksamhet med stor betydelse för den svenska exporten och näringslivets internationalisering. För att lyckas i rollen ska du vara noggrann, flexibel, ansvarstagande och nytänkande. Då arbetsuppgifterna har ett högt flöde och är av varierande karaktär behöver du ha rätt inställning och en hög drivkraft. Du behöver anta arbetet med ett stort engagemang och med ett lösningsfokuserat arbetssätt. Rollen har många kontaktytor och det är viktigt att du etablerar förtroende. Du behöver även ha förmågan att ge god service och kunna arbeta så väl självständigt som i grupp. Vidare behöver du ha ett strukturerat arbetssätt och god förmåga att tolka, läsa och dokumentera information liksom god förmåga att fatta beslut.
Vi tycker att det är viktigt att du har ett genuint intresse för svenskt företagande och finansieringsfrågor. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.


Övrigt:
Vikariat på ett år.

För mer information:
Vill du veta mer om tjänsten tala med Carina Nordström, chef för affärsutveckling och affärsstöd. Frågor om anställningsvillkor besvaras av Johanna Vikman, HR-specialist. Facklig representant är Philip Bergling, Saco. Samtliga nås på telefon 08-7880000.

Vi undanber oss säljsamtal gällande rekryteringslösningar och annonseringskanaler, då vi har valt samarbetspartners för denna rekrytering.
Välkommen med din ansökan!

Sista ansökningsdag är den 15 maj.



Vi undanber oss säljsamtal gällande rekryteringslösningar och annonseringskanaler, då vi har valt samarbetspartners för denna rekrytering.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sandrina Graham-Clarke
08-788 00 34
Gun Lidholm
08-788 00 58
Stefan Karlsson
08-7880000
Gun Lidholm
08-7880000
Gerd Lundberg
08-12050423
Patrick Nimander
08-788 01 35
Stefan Karlsson
08-788 00 02
Lotta Danielsson
08-7880000
Stefan Karlsson
08-788 00 00
Jenny Moquist
08-788 00 00

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Exportkreditnämnden
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 april 2022
  • Ansök senast: 15 maj 2022

Besöksadress

KUNGSGATAN 36
STOCKHOLM

Postadress

Box 3064
STOCKHOLM, 10361

Liknande jobb


6 december 2022