OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi bryr oss" är vår värdegrund och den genomsyrar allt vi gör på Holmgrens Bil. Den står för hur vi bemöter våra kunder och varandra. Våra ledstjärnor i vardagen är Glädje, Respekt, Ansvar och Sparsamhet.
Våra mest framgångsrika medarbetare har en stark drivkraft att hjälpa kunder och kollegor att hitta bra lösningar. Utöver det är våra mest framgångsrika medarbetare teamspelare som skapar arbetsglädje och har ett högt fokus på resultat och affärsmässighet.
Om jobbet
Vi befinner oss i en stark tillväxtfas och behöver utöka vårt team med ytterligare en skaderådgivare. Du kommer att utvecklas tillsammans med oss i vårt värdegrundsstyrda arbete. Vår vision är att genom innovativa lösningar bli ledande i Sverige inom personlig mobilitet. Vår förändringsresa mot visionen innebär att vi utvecklas tillsammans med marknaden, kunder och medarbetare. Vi arbetar ständigt med att skapa och behålla utomordentligt nöjda kunder genom service i världsklass. Som skaderådgivare hos oss så kommer du ha en nyckelroll i skadeprocessen genom att säkerställa att vi hanterar varje kunds ärende på bästa möjliga sätt samt utföra besiktningar av skador. Som skaderådgivare på Holmgrens Bil får du följa med på en resa där du med ditt driv, initiativförmåga och engagemang får möjlighet att hjälpa kunden till ett enklare liv. Dina ansvarsområden är:
- Skade- och garantiärenden
- Bedöma olika typer av bilskador, offertframtagning och fakturering
- Rådgivning och service till verkstadens kunder
- Tätt samarbete med verkstadsteamet och försäkringsbolag
- Utföra dagligt arbete i Kobra och CABAS
Om dig
Du har stark passion och driv i ditt arbete, har tidigare erfarenhet av liknande arbete inom bilbranschen (meriterande), erfarenhet inom system som Kobra och CAB/CABAS (meriterande), är välbekant och bekväm med dagens teknik och öppen för framtidens. Dina goda datorkunskaper är ett krav och du behöver också erfarenhet av arbete med Office-program. Genom att vara lyhörd och uppriktigt nyfiken finner du rätt lösningar för kundens behov, och du är flexibel i din kommunikation och har förmågan att anpassa din kommunikationsstil beroende på mottagarens tekniska kompetens. Du bygger och bevarar relationer med kunder och kollegor för att nå våra mål och du är en teamspelare som visar uppmärksamhet och omtanke om människorna i din närhet. Du är bra på problemlösning som skapar mervärde och du har god insikt i att ordning & reda leder till kvalitet och effektivitet, är fokuserad och har ett gott grundhumör. Du drivs av att hela tiden utvecklas inom det du gör. Minst B-körkort är ett krav.
Vi erbjuder
- Möjligheten att arbeta med ett kompetent team med stor erfarenhet inom bil- och motorbranschen
- Vi erbjuder dig en spännande och utvecklande resa där du blir en viktig del i en framgångsrik organisation
- Utbildningar i berörda system och nyheter inom branschen
- Personlig och karriärmässig utveckling
Tjänsten är heltid tillsvidare med start sex månaders provanställning.
Ansökan
Sista ansökningsdatum är 1 mars 2020. För mer information om tjänsten kontakta Skadeverkstadschef Senad Hodzic på 073-0494031. Vi arbetar löpande med urvalsprocessen, så vänta inte med att ansöka då tjänsten kan bli tillsatt före sista ansökningsdatum.
Välkommen med din ansökan!