OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du erfarenhet från byggbranschen och trivs allra bäst i en kommunikativ roll? Vill du ingå i ett kompetent byggtekniskt team med målet att ge bästa möjliga upplevelse till skadedrabbade kunder? Nu har vi den perfekta tjänsten för dig! Till Länsförsäkringar söker vi en Skadereglerare till deras byggskadeenhet. Det är möjligheten för dig som värderar att bli del av ett hållbart bolag som sätter sina medarbetare och kunders trygghet i fokus. Urval och intervjuer sker löpande, vi ser därför fram emot att läsa just din ansökan redan idag!
Om tjänsten
I rollen som Skadereglerare inom byggskador är ditt uppdrag att hantera och hjälpa skadedrabbade kunder. Du handlägger skador av varierande omfattning och karaktär på byggnader som tillhör privatpersoner, företagare och lantbrukare. Till dina dagliga arbetsuppgifter hör att självständigt driva inkomna skadeärenden från första kundkontakt till avslutat ärende. Under genomförandet har du många kontaktytor gentemot såväl försäkringskunder som byggentreprenörer, där telefonen och olika digitala kanaler är dina främsta verktyg. Målet är att göra en bedömning och fatta beslut i ersättningsfrågor utifrån besiktningsrapporter och aktuella försäkringsvillkor. För att få en kvalitativ och enhetlig skadereglering utgår samtliga kollegor på avdelningen från en gemensam arbetsprocess. Du ingår i ett kompetent team bestående av åtta medarbetare som har ett högt engagemang och god arbetsgemenskap.
Länsförsäkringars verksamhet har ett starkt fokus på att möta kundernas förväntningar både idag och i framtiden. Kundnöjdhet står högt på agendan och därför är arbetet med ständiga förbättringar för att stärka erbjudandet till kunden ett prioriterat område. I din roll är du delaktig i att utveckla nya arbetssätt och rutiner på enheten. För oss är det viktigt att kunden i varje dialog känner ett förtroende i att avdelningen gör sitt yttersta för en enkel och smidig skadereglering. Det är du och dina kollegor i teamet som tillsammans gör skillnaden för Länsförsäkringars kunder.
Tjänsten är en tillsvidareanställning hos Länsförsäkringar med placering i fina lokaler i centrala Jönköping. I rollen ingår enstaka besök för bedömning av skada ute hos kund runtom i länet. Arbetstiden är förlagd kontorstid mellan 08.00–17.00. Schemalagd jour var nionde vecka ingår som en del av uppdraget för att hantera större akuta skador.
Vem är du?
Vi söker dig med erfarenhet inom bygg- och fastighetsbranschen. Kanske har du kunskap från byggprojekt i en arbetsledande befattning? Eller kanske har du varit hantverkare med fallenhet för att arbeta med kundkontakt och administrativa uppgifter? Oavsett är det viktigt att du är en kommunikativ person som motiveras av att ge bästa möjliga service i alla kundmöten. En stor del av tjänsten innefattar dokumentation och kostnadsbedömningar av byggskador, vilket medför att du behöver en god administrativ förmåga. Varje dag har du givande dialoger med berörda parter och behöver därför goda språkkunskaper i det svenska språket i såväl tal som skrift. Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av arbetsledning samt av att arbeta i affärssystem och kalkylprogram. B-körkort är ett krav.
För att trivas hos oss är du en person som tycker om att hjälpa kunder som råkat ut för skada och ser dig själv som en pedagogisk lagspelare. Du hanterar gärna flera parallella skadeärenden samtidigt och har ett såväl handlingskraftigt som strukturerat arbetssätt. Det är viktigt att du är trygg i dig själv, förtroendeingivande och har en god samarbetsförmåga. Du sätter dig snabbt in i villkor och lagstiftning samt kan förstå branschregler för att på ett tydligt sätt förmedla information till kund. I ditt uppdrag ingår att hantera olika typer av skador under varierade omständigheter och du behöver kunna anpassa ditt förhållningssätt beroende på situation. Till dina starka egenskaper hör även att du självständigt kan driva dina ansvarsområden, likväl som du alltid bidrar till arbetsgruppen genom att vara en socialt utåtriktad, lyhörd och hjälpsam kollega.
Om verksamheten
Vi gör mer än att bara erbjuder tjänster inom bank och försäkring. Hos oss finns det en meningsfullhet i att vara en del av något större. Vi skapar trygghet i våra kunders vardag, vi är engagerade i lokalsamhället, vi prioriterar hållbarhetsarbete högt och vår ömsesidiga ägandeform gör att vår ledstjärna i vardagen alltid är det som är bäst för kunden. Hos oss får du också plats att växa och bidra med ditt engagemang i ett lokalt styrt bolag med stor gemenskap.
Länsförsäkringar Jönköping grundades 1839 och är ett av 23 självständiga bolag i Länsförsäkringargruppen. Vi ägs av våra kunder och erbjuder en helhetslösning för privatpersoner, företag och lantbruk med allt ifrån försäkringsskydd till bankärenden, bolån, fastighetsförmedling och pension. Att vara lokala och närvarande i samhället är viktigt för oss och du hittar våra fullservicekontor i Jönköping, Vetlanda, Tranås, Värnamo och Nässjö.
Om du har några funderingar är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Linnea Broman eller facklig representant Niclas Turesson på 036-19 90 94.
Kontaktpersoner på detta företaget
Jane Carlsson
036-17 32 66
Elin Ohlsson
036-17 32 69
Elin Ohlsson
036-173269
Lisa Eklund
036-173262
Jane Carlsson
Cecilia Arvendal
031-743 20 06
Jane Carlsson
036-173266
Charlotte Järeby Hellman
036-173265
Elisabeth Carlheim-Gyllenskiöld
Jane Carlsson
036- 17 32 66