OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om oss
Länsförsäkringar Jönköping är ett av 23 lokala och kundägda länsförsäkringsbolag i Länsförsäkringsgruppen. Vi erbjuder ett komplett utbud inom bank, försäkring och fastighetsförmedling. Vi finns nära våra kunder i hela Jönköpings län och kan därmed lägga kraft på att lära känna våra kunder och säkerställa deras behov. Som kundägt bolag fokuserar vi på att skapa trygghet och möjligheter i vardagen. Vi arbetar aktivt med att förebygga olyckor och skador, något som också är bra för miljön och samhället omkring oss.
Vill du bli en del av något större? Då har du nu möjligheten att söka rollen som skadereglerare hos oss på Länsförsäkringar Jönköping. I rollen som skadereglerare arbetar du inom affärsområdet skador och jobbet innebär att du hjälper våra kunder som har drabbats av skada.
Om jobbet
Som företags- och lantbruksskadereglerare gör du skillnad för våra företags- och lantbrukskunder genom att hjälpa till när olyckan har varit framme. Du är den som hjälper till efter att kunden har råkat ut för exempelvis stöld, inbrott eller när en maskin skadats.
I arbetsuppgifterna ingår handläggning, rådgivning och i vissa fall besiktning av olika typer av företags- och lantbruksskador. Du kommer arbeta med alla moment i skadeprocessen, vilket innebär att registrera, utreda, värdera och ersätta de skador som uppstått. Det innebär också bland annat att du tolkar försäkringsvillkor samt skriver olika typer av brev.
Huvuddelen av arbetet sker inne på kontoret och innebär mycket kundkontakt, främst via telefon och mejl.
Om dig
Tjänsten kräver utbildning på lägst gymnasienivå och några års erfarenhet från kundservicearbete. Vi tror att förståelse för våra kunders utmaningar vid skada eller avbrott ökar om du har egen erfarenhet av företagande eller erfarenhet av arbete med företags- eller lantbrukskunder. Du får gärna ha arbetat i en arbetsledande position, till exempel i byggbranschen.
Har du försäkrings- eller skaderegleringserfarenhet är det meriterande. B-körkort är ett krav eftersom vissa ärenden förutsätter besök hos den skadedrabbade.
Vi tror att följande personliga egenskaper och förmågor är särskilt viktiga för att lyckas i rollen:
* Du är skicklig på att skapa och utveckla relationer med kunder och arbetskamrater
* Du ser möjligheter och kan agera på ett positivt och kundvänligt sätt i olika situationer
* Du har förmågan att arbeta uthålligt och strukturerat för att slutföra påbörjade uppgifter
* Ditt agerande kännetecknas av både omtanke och mod samt en vilja att stödja och hjälpa kunder och arbetskamrater