OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Länsförsäkringar Göteborg och Bohuslän erbjuder försäkringar och banktjänster samt fastighetsförmedling under samma tak. Vi ägs av våra kunder och har kontor i hela Göteborg och Bohuslän. Som kundägda är det dessutom naturligt för oss att driva ett långsiktigt hållbarhetsarbete där våra kunder, tillika ägare bor. Vi tar ansvar för att bidra till ett schysstare samhällsklimat genom hållbara satsningar för vår miljö, vårt samhälle och vår ekonomi.
Vill du bli en del av vårt härliga gäng på motorskador? Nu har du chansen när vi söker en till kollega till gruppen. Tjänsten är placerad på vårt nybyggda huvudkontor i Göteborg.
Vårt erbjudande
Vi har ett starkt varumärke med hjärtat hos våra kunder och medarbetare. Hos oss blir du en del av en varm och inkluderande kultur där alla är lika mycket värda och du kan vara dig själv. För oss är mental och fysisk hälsa viktigt för att kunna prestera bra över tid.
Din utmaning
Du ingår i ett team på 18 personer som tillsammans arbetar för att säkerställa nöjda kunder genom ett positivt bemötande och en ansvarsfull skadereglering. I rollen som skadereglerare tar du emot och registrerar motorfordonsskador som drabbar våra kunder, tolkar försäkringsvillkor och ser till att kunden får rätt ersättning. Arbetet som skadereglerare på motorskador är variationsrikt i högt tempo och innebär många kontakter med våra kunder i telefon och i skrift.
Som skadereglerare hos oss arbetar du självständigt med att hjälpa kunder, men du jobbar också tillsammans med kollegorna i gruppen, med våra motortekniker och med övriga grupper inom bolaget.
Vem är du?
Vi vill att du har erfarenhet av service, rådgivning eller handläggning av kundärenden. Har du även erfarenhet av försäkringar och/eller skadereglering sedan tidigare är det ett plus. Du har god kommunikativ förmåga i tal och skrift både på svenska och engelska och är van att hantera digitala arbetsverktyg. För att trivas i rollen är det en förutsättning att du motiveras av många kundkontakter och att du har en utpräglad servicekänsla för att hjälpa kunden på bästa sätt. Som person vill vi att du är ansvarstagande, har högt målfokus och kan arbeta självständigt enligt de riktlinjer och arbetssätt som vi har att förhålla oss till.
Du är en lagspelare som gillar att sprida energi till teamet. Eftersom vi erbjuder kunden allt under samma tak vill vi att du lyfter blicken och samspelar med dina kollegor. För oss är det viktigt med jämställdhet och mångfald och därför till vi att du är med och bidrar till en inkluderande kultur. Det är också givet att du precis som vi tycker att hållbarhet är viktigt. Och självklart känner du igen dig i våra värdeord: enkla, engagerade och professionella.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sabina Svensson
031-61 72 10