OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Länsförsäkringar Göteborg och Bohuslän erbjuder försäkringar och banktjänster samt fastighetsförmedling under samma tak. Vi ägs av våra kunder och har kontor i hela Göteborg och Bohuslän, ett område som vi gillar skarpt. Som kundägda är det dessutom naturligt för oss att driva ett långsiktigt hållbarhetsarbete där våra kunder tillika ägare bor. Vi tar ansvar för att bidra till ett schysstare samhällsklimat genom hållbara satsningar för vår miljö, vårt samhälle och vår ekonomi.
Vill du bli en del av vårt härliga gäng på motorskador? Nu har du chansen då vi söker vikarier till vårt team. Vikariaten sträcker sig fram till 2022-08-31 med placering på vårt nybyggda huvudkontor i Göteborg.
Vårt erbjudande
Du kommer till ett bolag som har hjärtat hos sina kunder. Vi får utmärkelser för att vi är kundernas favorit inom bank, försäkring och fastighetsförmedling. Det är vi riktigt stolta över. Vi vill att våra medarbetare mår bra och därför har vi stort fokus på hälsa och hållbar prestation. Som medarbetare hos oss blir du en del av en varm och inkluderande kultur.
Din utmaning
Du ingår i ett team på 18 personer som tillsammans arbetar för att säkerställa nöjda kunder genom ett positivt bemötande och en ansvarsfull skadereglering. I rollen som skadereglerare tar du emot och registrerar motorfordonsskador som drabbar våra kunder, tolkar försäkringsvillkor och ser till att kunden får rätt ersättning. Arbetet som skadereglerare på motorskador är variationsrikt i högt tempo och innebär många kontakter med våra kunder i huvudsak via telefon, brev och e-post.
Vem är du?
Vi vill att du har har erfarenhet av service, rådgivning eller handläggning av kundärenden. Har du även erfarenhet av försäkringar och/eller skadereglering sedan tidigare är det ett plus. Du har god kommunikativ förmåga i tal och skrift både på svenska och engelska och är van att hantera digitala arbetsverktyg. För att trivas i rollen är det en förutsättning att du motiveras av många kundkontakter och att du har en utpräglad servicekänsla för att hjälpa kunden på bästa sätt. Som person vill vi att du är ansvarstagande, har högt målfokus och kan arbeta självständigt enligt de riktlinjer och arbetssätt som vi har att förhålla oss till.
Du är en lagspelare som gillar att sprida energi till teamet. Eftersom vi erbjuder kunden allt under samma tak vill vi att du lyfter blicken och samspelar med dina kollegor. För oss är det viktigt med jämställdhet och mångfald och därför till vi att du är med och bidrar till en inkluderande kultur. Det är också givet att du precis som vi tycker att hållbarhet är viktigt. Och självklart känner du igen dig i våra värdeord: enkla, engagerade och professionella.
Sista ansökningsdag: 2021-08-22
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta:
Chef Motorskador, Peter Olsson, 0727-05 15 63
HR affärspartner, Bette Mellgren, 0705-39 11 42
Facklig kontaktperson Forena, Fredrik Haglund, 031-63 80 35
Vår rekryteringsprocess
Du ansöker enkelt genom att svara på några urvalsfrågor och bifoga CV. Vår rekryteringsprocess utgår ifrån ett fördomsfritt och kompetensbaserat arbetssätt och därför rekryterar vi utan personligt brev och med urvalsfrågor och tester tidigt i processen. Vi tror att det är en process som passar dig som kandidat, då vi gör en rättvis bedömning av dina kompetenser.
Efter att du sökt genom att svara på urvalsfrågorna kommer du att få en testinbjudan skickad till dig om du stämmer in på det vi söker. Testerna är två arbetspsykologiska tester. Därefter intervjuar vi de som matchar kompetensprofilen bäst.
Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Sabina Svensson
031-61 72 10