OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Personskador söker skadereglerare som vill, tillsammans med oss, fortsätta vårt goda arbete med att hjälpa kunder som har drabbats av skada. Enheten söker nu en ny medarbetare med start snarast möjligt.
Om jobbet
I rollen som skadereglerare arbetar du i en grupp med kollegor som tillsammans hjälper våra kunder som drabbats av skador. Arbetet sker till stor del via direktreglering av skada men även skador med längre handläggningstid förekommer frekvent.
Tjänsten innebär självständigt arbete med stort eget ansvar eftersom du både utreder och tar beslut i ersättningsfrågor utifrån försäkringsvillkor, praxis och gällande lagstiftning.
Vi möter våra kunder både skriftligt och muntligt, främst via telefon men även fysiskt samt i våra digitala kanaler. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att ta emot kundens anmälan, ställa frågor som för ärendet framåt, informera om hur handläggningen kommer att se ut, besluta om ersättning samt att avsluta ärendet.
Vem är du?
Vi söker dig med arbetslivserfarenhet från kundnära arbete där vikten av god service varit stor, gärna via telefon och i digitala kanaler. Har du erfarenhet från skadereglering inom personskador ses det som mycket meriterande.
Tjänsten innebär kommunikation med såväl externa som interna kontakter, därför värdesätter vi att du kan uttrycka dig enkelt i både tal och skrift på framförallt svenska men även engelska. Du har förmågan att lätt sätta dig in i och använda olika affärssystem samt digitala kanaler.
För att lyckas i rollen som skadereglerare är det viktigt att du är en person som trivs med och har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och som alltid anstränger dig för att leverera lösningar. Du behöver känna dig bekväm med självständigt arbete och i att fatta egna beslut samtidigt som du är en lagspelare som gärna tar hjälp av och löser problem tillsammans med andra. Du är duktig på att både lyssna och kommunicera på ett konstruktivt och tydligt sätt.
Då vårt arbete många gånger är händelsestyrt och god kundservice är högsta prioritet kräver det att du är flexibel och har förmågan att prioritera. Vi verkar också på en marknad som ständigt utvecklas och därför ser vi att du är en person med ett positivt förhållningssätt till förändringar och nya arbetssätt.
Om oss
Länsförsäkringar Jönköping ingår i en grupp av 23 lokala och kundägda länsförsäkringsbolag som erbjuder ett komplett utbud inom bank, försäkring och fastighetsförmedling. Vi finns nära våra kunder på 15 platser i länet och kan därmed lägga kraft på att lära känna kunderna och deras behov. Som kundägt bolag lägger vi också mycket av vårt fokus på att skapa trygghet i vardagen. Därför arbetar vi aktivt med att förebygga skador och olyckor, något som också är bra för miljön och samhället omkring oss.
Mer information och ansökan
Tjänsten är en tidsbegränsad anställning till 31 december 2021.
Vid frågor är du välkommen att kontakta rekryterande chef Helena Ottosson på telefon: 036-19 91 38 eller på mejl: Helena.ottosson@lfj.se. Facklig kontaktperson är Karin Skarland på telefon 036-19 91 17.