OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du bli en del av vårt fantastiska sjuk- och olycksfallsteam?
Vårt erbjudande
Länsförsäkringar Halland är lite annorlunda. Vi ägs nämligen av våra kunder. Varje gång vi har kontakt med en kund så pratar vi också med en av våra ägare. Det ställer lite högre krav än vanligt, men det är också det som gör det så roligt. Länsförsäkringar Halland ökar tryggheten för över100 000 Halländska kunder. Vi växer stadigt och blir samtidigt mer effektiva.
Uppdraget
I sjuk- och olycksfallsteamet har våra medarbetare hög kompetens och de hjälper och stöttar varandra för att vi tillsammans ska nå våra högt ställda mål på såväl kundnöjdhet som övriga mål för verksamheten. Som sjuk- och olycksfallsreglerare gör du skillnad för våra halländska kunder genom att hjälpa dem när de drabbats av ett olycksfall eller en sjukdom.
Arbetsuppgifter
Tjänsten är placerad på vårt kontor i Halmstad och innebär att du i huvudsak kommer att reglera sjuk- och olycksfallsskador. Arbetet innebär att ta emot nya skador, samla in material och göra professionella bedömningar av rätten till ersättning utifrån det villkor som gäller.
De flesta kundkontakter sker via telefon eller via digitala kanaler. Kundbesök förekommer också. I arbetet möter du människor i svåra situationer och därför är det viktigt att du även i ett högt arbetstempo har förmågan att fatta snabba beslut och att agera på ett positivt och kundvänligt sätt. Du behöver känna dig bekväm med självständigt arbete och att fatta egna beslut samtidigt som du är en lagspelare som gärna tar hjälp av och löser problem tillsammans med andra.
Kompetenser och erfarenhet
Vi vill att du har en akademisk examen. Att driva och utveckla dina arbetsuppgifter är naturligt för dig och du har ett positivt förhållningssätt till förändringar och nya arbetssätt. Behärskar du något språk utöver svenska och engelska så är det meriterande.
Personliga egenskaper
Det är viktigt att du är engagerad, motiverad, strukturerad och tar ansvar för din egen utveckling. Du behöver ha en hög servicekänsla och ett empatiskt förhållningssätt för att kunna ge kunden det allra bästa bemötandet. Du är handlingskraftig och ansvarstagande och har en god analytisk förmåga i att kunna prioritera och förstå vad som är viktigt i beslutsfattandet. Eftersom vi ställer höga krav på bra kundmöten behöver du ha en mycket god förmåga att kommunicera på ett enkelt och tydligt sätt, både i tal och i skrift.
Länsförsäkringar värdesätter de kvalitéer som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.
Har du frågor är du välkommen att kontakta Sandra Carlsson, Chef Sak & Olycksfall, 035-151041. Facklig representant är Thomas Lövgren 035-151082.
Vi vill ha din ansökan med CV samt personligt brev senast den 31 januari.
Kontaktpersoner på detta företaget
Christoffer Johansson, Chef privatrådgivare
0762138505
Linda Pettersson, Facklig kontaktperson
035-152684 eller 070-6545428