Skadereglerare sjuk- och olycksfall

Arbetsbeskrivning

Länsförsäkring Kronoberg

Vill du jobba i ett företag som sätter både kunden och medarbetaren i centrum? På Länsförsäkring Kronoberg ser vi sambandet mellan nöjda medarbetare och nöjda kunder. Hos oss jobbar man i team där vi skapar trygghet för våra kunder men också trivsel och utvecklingsmöjligheter för våra medarbetare. Vi vill överträffa kundernas förväntningar och det gör vi genom att vi har trivsel och atmosfär på arbetsplatsen och att vi är engagerade och utgår ifrån kundens behov. Det är extra viktigt för oss eftersom det är våra kunder som äger oss. 

Din Utmaning

Ditt nya jobb innebär att du i huvudsak ska reglera sjuk- och olycksfallsskador avseende barn, ungdomar samt vuxna och i förekommande fall även reseskador.

Att reglera dessa skador innebär att du har ansvar för att hämta in information som är relevant för att kunna reglera ärendet. Det sker till största delen via telefon men även via andra kanaler. En del ärenden kräver en utökad handläggning som bl.a. innebär inhämtning av journaler och andra underlag som ska ligga till grund för beslut om skadan eller sjukdomen är ersättningsbar. Det innebär att du ska kunna kommunicera beslut till kund så väl i tal som skrift.

Tjänsten är ett vikariat under 11 månader: Start 1 oktober med placering på vårt kontor i Växjö.

Vem är du?

Du har
* God förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift
* Förmåga att på ett positivt och personligt sätt vägleda kunden genom sitt skadeärende
* Förmåga att hantera individer i olika situationer, i skaderegleringen kommer du i kontakt med människor som många gånger drabbats av traumatiska händelser
* Högskole- och/eller universitetsutbildning eller likvärdig arbetslivserfarenhet.
* Det är meriterande om du har erfarenhet av skadereglering inom sjuk- olycksfall eller personskador


En förutsättning för att du ska kunna hantera ditt uppdrag är att du är engagerad, handlingskraftig, nyfiken och att du är en lagspelare. Med tanke på den mångfasetterade yrkesrollen krävs en hög stresströskel och flexibilitet.  En hög servicekänsla och inlevelseförmåga är en förutsättning, med tanke på skadetypen, för att ge kunden den bästa handläggningen. Du ska ha en god analytisk förmåga och vara strukturerad för att kunna hantera en stor mängd information och kunna prioritera vad som är viktigt för beslut. Vi ställer höga krav på vår kontakt med våra kunder. Därför är det en förutsättning att du kan kommunicera på ett enkelt och tydligt sätt i både tal och skrift. 

Låter det spännande?

Vill du veta mer om tjänsten så är du välkommen att kontakta Frida Hagelberg på telefon
0470-72 00 81 eller 0708-633342.

Facklig representant är Niclas Schaarschuch, 0470-72 00 56.

Välkommen med din ansökan via vårt HR-system senast den 27 augusti, men tveka inte att skicka in din ansökan redan idag då vill tillämpar löpande urval under ansökningstiden.

Länsförsäkring Kronoberg är ett bolag som sedan starten 1801 ägs och styrs av sina kunder. Vi finns till för att ge kronobergarna en enklare vardag och en tryggare framtid, och sätter alltid våra kunder i första rummet. Det gör vi genom att erbjuda en helhet inom bank, försäkring, pension och fastighetsförmedling. Men också genom att långsiktigt engagera oss i det samhälle vi och våra kunder är en del av. Det gör att vi varje dag känner att vi gör något meningsfullt i kronobergarnas liv. Och det är därför vi har så nöjda kunder. Vi är cirka 140 medarbetare fördelat på kontoren i Växjö, Ljungby, Älmhult, Alvesta och Tingsryd.

Vi tror på det vi gör. Och dom vi gör det för.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Länsförsäkring Kronoberg
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 augusti 2021
  • Ansök senast: 27 augusti 2021

Postadress

Kronobergsgatan 10
VÄXJÖ, 35233

Liknande jobb


26 november 2024

Skadereglerare och motortekniker fordonsskador

22 november 2024

Skadereglerare

Skadereglerare

14 november 2024