OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du tidigare erfarenhet av administration, kanske från skadebranschen och tycker om detektivarbete med längre utredningar är du personen vi söker. Har du också ytterligare språkkunskaper utöver svenska är det meriterande.
OM TJÄNSTEN
I Sverige hjälper Arriva cirka 170 miljoner resenärer varje år att komma fram till sina resmål. Med cirka 3 900 medarbetare, 900 bussar, 150 tåg och 90 spårvagnar skapar de moderna transportlösningar där säkerheten alltid kommer i första hand. Arrivas mål är att alla resenärer hos Arriva ska uppleva att de gör allt för att din resa ska kännas trygg och ha service av hög kvalitet. Året runt – dygnet runt – fram och tillbaka
Arriva Sverige är en del av Europas största koncern för persontrafik – Deutsche Bahn. Det gör det möjligt för dem att kombinera det mindre företagets snabba anpassningsförmåga med stabiliteten och kunskapen hos det stora moderbolaget. Arrivar uppfattar sig själva som en seriös utmanare på den svenska kollektivtrafikmarknaden med ambitionen att kontinuerligt vinna nya marknadsandelar. Det åstadkommer dem genom att alltid se möjligheterna till nya innovativa lösningar som får ännu fler människor att resa kollektivt. Hoppas att du vill vara med på deras resa.
ARBETSUPPGIFTER
Som skadereglerare hos Arriva kommer du att vara en del i ett team på 3 personer. Dina arbetsuppgifter innebär att du är ansvarig för att reglera skador som inträffat i deras trafik med deras bussar, tåg och spårvagnar på den svenska marknaden. Du är även en del i att arbeta med avdelningens processer och utvecklingen för att både effektivisera skadehandläggningen samt minska både antal och kostnader relaterade till incidenter i kollektivtrafiken. En hög kvalitet i handläggningen av skador samt en bra kommunikation med Arrivas verkstäder och depåer ute i landet, bidrar till att minimera kostnader. Här kan du som vår skadereglerare vara med och påverka. Arbetet präglas av kundkontakt via telefon och mejl, kommunikation med verksamheten på depå och verkstäder samt administration av ärendehanteringar. Utifrån försäkringsvillkor, skadeståndslagen och andra därtill hörande lagar och regler, utreder och bedömer du om kunderna har rätt till ersättning.
VI SÖKER DIG SOM
* Minst 1 års erfarenhet av administrativt arbete
* Goda kunskaper i svenska i tal och skrift
* Goda kunskaper i officepaketet.
Det är meriterande om du har erfarenhet av skadebranschen, gärna från arbete som skadereglerare. Det är också meriterande om du har B-körkort och kunskaper engelska, persiska eller arabiska.
I denna rekryteringsprocess kommer det krävas utdrag ur belastningsregistret samt en UC kontroll. Vi ser att du beställer hem ditt utdrag i samband med din ansökan.
Som person är du:
* Serviceinriktad
* Noggrann
* Självgående
Övrig information
* Start: Senast i mitten av januari 2022
* Omfattning: Heltid
* Placering: Sickla
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och xx önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231