OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du arbeta med försäkringar på ett bolag som jobbar för hållbara medarbetare? Trivs du i en administrativ och serviceinriktad roll där du får möjlighet att hjälpa våra kunder? Då kan rollen som skadereglerare hos oss vara din nästa utmaning.
Euro Accident är ett ungt företag i försäkringsbranschen som fortsätter att växa och utvecklas. Vi behöver flera kompetenta och drivna medarbetare som tar oss framåt på vår fortsatta framgångssaga!
Din roll som skadereglerare
Som skadereglerare hos oss får du möjlighet att arbeta med medicinska och skadetekniska bedömningar av ärenden utifrån försäkringsvillkor, rutiner och riktlinjer. I den här rollen kommer du att skadereglera inom områdena Rehabilitering - ComeBack, Plansjuk- och Premiebefrielseförsäkring samt Efterlevandepension och Tjänstegruppliv. Du ingår i ett team med 13 medarbetare som tillsammans arbetar för att våra kunder ska uppleva en positiv kontakt med oss och en smidig och ansvarsfull skadereglering.
I dina arbetsuppgifter ingår bland annat:
• att hantera skadeanmälningar med kompletterande medicinska handlingar som journaler och läkarintyg
• daglig kontakt med arbetsgivare och försäkrade samt med förmedlare och samarbetspartners över telefon, mejl och brev
• att vara behjälplig vid frågor om villkor och handläggningsrutiner från interna avdelningar
Den här tjänsten är för dig som är serviceminded och motiveras av att hjälpa andra. Du blir del av ett team med en stark teamkänsla där vi hjälper och inspirerar varandra till ett kontinuerligt lärande. Utöver de dagliga arbetsuppgifterna finns det möjlighet att ta sig an särskilda uppdrag som ex att vara superuser i vårt försäkringssystem och vi ser gärna att du aktivt bidrar till ett kontinuerligt kvalitets- och förbättringsarbete för en välfungerande verksamhet.
Varför jobba hos oss?
På Euro Accident prioriterar vi medarbetarnas hälsa och välmående med en strävan att du ska ha en sund balans mellan arbete och privatliv. Utöver den vardagliga gemenskapen med alla härliga kollegor jobbar vi aktivt för att du ska trivas, ha kul på jobbet och må bra. Hos oss får du bland annat ta del av:
• Förmånlig tjänstepension
• Sjukvårdsförsäkring
• Ett generöst friskvårdsbidrag
• Möjlighet till träning och massage på arbetstid
• Gemensam frukost på kontoret varje dag samt olika hälsofrämjande aktiviteter
Om dig
Till den här tjänsten söker vi dig som har:
• fullständig gymnasieexamen
• erfarenhet av skadereglering eller annat utredande arbete
• god administrativ vana
• goda datorkunskaper och skicklig användare av MS Office
• god kommunikativ förmåga på svenska och engelska i såväl tal som skrift
Därtill är det meriterande om du har:
• högskoleutbildning
• erfarenhet inom försäkringsområdet
Som person tror vi att du är självgående, driven och positiv. Du är förmögen att fatta beslut utifrån angivna riktlinjer och trivs bra att arbeta i strukturerade processer. Du är van vid att anpassa din kommunikation efter kundens behov och din ansvarstagande sida i kombination med din förmåga att bemöta människor i olika situationer kommer väl till pass i den här rollen.
I den här rekryteringen lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper och ditt engagemang för tjänsten.
Ansökan
Urval och intervjuer kan påbörjas innan sista ansökningsdag så vänta inte med din ansökan om du känner att det här kan vara nästa steg för dig!
Vi arbetar med en kompetensbaserad rekryteringsprocess och önskar att du i ditt personliga brev skriver varför du är intresserad av tjänsten och vad du vill och kan bidra med i rollen. Vi vill gärna lära känna dig som person men i första skedet av processen vill vi fokusera på din kompetens. Arbetspsykologiska tester kommer att ingå som del i rekryteringsprocessen.
Om du har några frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig chef enligt kontaktuppgifter nedan.
Start: Enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid
Placering: Växjö
Sista ansökningsdag: 5:e februari
Vänligen notera att vi inte tar emot ansökningar via mejl med anledning av GDPR.
Om Euro Accident
Euro Accident är ett svenskt livförsäkringsbolag med 1,7 miljard kronor i årlig premievolym och ca 350 medarbetare på kontor i Göteborg, Köpenhamn, Malmö, Oslo, Stockholm, Växjö och Örnsköldsvik.
Med visionen om en trygg och frisk värld bidrar Euro Accidents försäkringar till att nordiska företag har hållbara medarbetare som kan arbeta och hantera sin tillvaro. Euro Accidents försäkringar distribueras av försäkringsförmedlare och partners till företag och deras medarbetare. Läs gärna mer på euroaccident.se.