OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Drivs du av att göra något gott? Har du erfarenhet från bank eller försäkringsbranschen? Då kan jobbet som skadereglerare vara nästa karriärsteg för dig! Du blir en del av ett team som leds av chefer med ett nära ledarskap och tillsammans med ditt team sitter du centralt beläget i fräscha lokaler i ett öppet landskap. Kulturen definieras av kompetens och hjärta. Välkommen med din ansökan!
OM TJÄNSTEN
Som skadereglerare är målet att ge snabb och god service samt informera om ersättning och beslut till kund på ett pedagogiskt sätt samt med hög kvalitet. Ditt team består av 16 personer där alla är skadereglerare som leds av två närvarande och kommunikativa chefer. Du kommer att få en introduktion samt utbildning för att du ska få rätt förutsättningar i rollen. Introduktionen och ditt arbete kommer vara förlagt på kontoret. Tjänsten är långsiktig med ambition om överrekrytering förutsatt att samtliga parter är nöjda med samarbetet.
Du erbjuds
* Bli en del av ett team med en kultur som definieras av kompetens och hjärta
* Möjligheter att utvecklas i din roll och yrkesmässiga personlighet
* Arbete på ett stabilt och attraktivt företag
Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande
ARBETSUPPGIFTER
I rollen som skadereglerare arbetar du med framförallt med ärenden inom sjukförsäkring. I din roll utreder du och fattar beslut om kundens rätt till ersättning. Via telefon, chatt och e-post hjälper du våra kunder med de frågor de har. Du kommer bland annat att:
* Vara behjälplig över telefon samt mail
* Läsa journaler och göra bedömningar utifrån varje enskild situation
* Lägga in förlängningar på sjukintyg, pågående skador samt fylla på med information med nya journaler
VI SÖKER DIG SOM
* Har läst en eftergymnasial utbildning inom ekonomi, försäkringsrådgivning eller administration
* Har erfarenhet av service eller administrativt arbete från bank eller försäkringsverksamhet
* Kan kommunicera obehindrat på både svenska och engelska då det krävs i det vardagliga arbetet
* Tycker om att arbeta med digitala verktyg och plattformar
Det är starkt meriterande om du har jobbat som försäkringshandläggare tidigare.
Som person är du:
* Serviceinriktad och kommunikativ där du alltid har kunden i fokus
* Lösnings- och resultatorienterad där du har ett stort driv och engagemang i ditt arbete
* Noggrann där administrationen och journalhantering måste hanteras på ett korrekt sätt
Övrig information
* Start: September/Oktober enligt överenskommelse
* Omfattning: Heltid
* Lön: Timbaserad månadslön
* Placering: Göteborg
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231