Skadereglerare till Kammarkollegiet i Karlstad!

Skadereglerare till Kammarkollegiet i Karlstad!

Arbetsbeskrivning

Har du en högskoleutbildning och vill få in foten i en administrativ roll på statlig myndighet? Kammarkollegiet har fina lokaler centralt i Karlstad och söker nu förstärkning till försäkringsavdelningen. Rollen sträcker sig mellan januari till september med chans till förlängning. Vi stänger annonsen när vi hittar rätt kandidat!

OM TJÄNSTEN
Kammarkollegiet fungerar som statens försäkringsbolag där de arbetar med riskhantering och skadereglering för statliga myndigheter och stiftelser. I rollen som skadereglerare kommer du handlägga skador i ett eller flera av försäkringsområden inom personförsäkring. Du kommer hantera ansökningar, begära in kompletteringar och göra olika typer av bedömningar.
Dina kollegor kommer givetvis finnas tillgängliga för frågor vid behov, men för att ha bästa möjliga förutsättningar att trivas i rollen är det viktigt att du som person är självgående, driven och vågar ta dig an och utföra arbetsuppgifterna självständigt.
Du kommer att spendera arbetsdagen på ett aktivitetsbaserat kontor tillsammans med erfarna och kompetenta kollegor. På Kammarkollegiet bemöts alla med vänlighet och respekt och det kommer således finnas en förväntan på att du som söker besitter god samarbetsförmåga, är tillmötesgående och trygg i dig själv.
Vi ser gärna att du som söker har möjlighet att starta redan i januari, för att sedan arbeta heltid fram till september 2025.

Du erbjuds
- Anställning i en administrativ roll hos Academic Work på uppdrag hos Kammarkollegiet
- Chans att utveckla dina administrativa kunskaper och få eftertraktad erfarenhet hos statlig myndighet

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Handlägga skador inom ett eller flera av Kammarkollegiets försäkringsområden inom personförsäkring
* Hantera inkomna ansökningar och genomföra kontroller, analyser och bedömningar av olika typer av underlag
* Begära in kompletteringar via telefon, mejl och brev i kontakt med försäkrade och myndigheter
* Göra bedömningar om ersättning


VI SÖKER DIG SOM
- Kan kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som skrift
- Har en universitetsutbildning
- Har goda kunskaper i MS office
- Är driven och besitter förmågan att enkelt kunna ta sig an nya arbetsuppgifter

Det är meriterande om du har
- En universitets- eller högskoleutbildning inom juridik eller rättsvetenskap
- Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter sen tidigare

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Hjälpsam
- Ordningsam
- Ansvarstagande

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 november 2024
  • Ansök senast: 28 december 2024

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


13 september 2024

4 september 2024