Skadereglerare till skadekundtjänst

Arbetsbeskrivning

Länsförsäkringar AB

Om tjänsten
I rollen som skadereglerare i skadekundtjänsten kommer du i första hand arbeta med återkommande egendoms- och personskador. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att hjälpa och guida kunden med skadeanmälan och frågor. Vi kommunicerar med våra kunder digitalt, via telefon och via personliga möten och därför tror vi att du är en social, stresstålig men samtidigt lyhörd person. Tjänsten ställer krav på att du har en stor digital kompetens och utrycker dig väl i skrift.
Tjänsten innebär mycket ansvar då du själv, eller i samarbete med ditt team, utreder och tar beslut i ersättningsfrågor utifrån försäkringsvillkor, praxis och gällande lagstiftning. 
I arbetet möter du ibland människor där vardagen inte är sig lik efter en skada och därför är det viktigt att du har förmågan att fatta snabba beslut och agera kundvänligt även vid högt arbetstempo. När du reglerar skadan ser du till helheten, men också till de små detaljerna som gör en kund extra nöjd. Rollen innebär också att identifiera behov för framtiden såsom tilläggsförsäkringar men även informera om vår bank och fastighetsmäkleri. 

Vem är du?
Som person är du strukturerad, prestigelös och ses av andra som en kommunikativ lagspelare. Du är flexibel och har inga problem med att arbetsdagen inte alltid ser likadan ut. Du har förmågan att på ett positivt och personligt sätt vägleda kunden genom sitt skadeärende. Då du är bolagets första kontakt gentemot våra värmländska kunder är det viktigt att du är serviceinriktad. Det är meriterande om du har erfarenhet av rådgivning eller skadereglering inom egendom- och olycksfallsförsäkring. För oss är nöjda kunder oerhört viktigt och den bilden hoppas vi givetvis att du delar med oss.  
Du behöver behärska goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift.

Vi erbjuder
Vi erbjuder dig goda karriärmöjligheter, löpande kompetensutveckling, en aktiv satsning på god hälsa samt en trygg och trivsam arbetsmiljö. För oss är det viktigt att du ska trivas och utvecklas, både inom yrket och som människa.

Om oss
Skadekundtjänsten reglerar idag skador inom främst hemförsäkring men även inom rese- och olycksfallsmomentet och är mycket digitalt fokuserade. Inför år 2023 vill vi stabilisera arbetsgruppen för att bibehålla och upprätthålla den goda kompetensen som finns i gruppen med ett välfungerade etablerat arbetssätt till grund.

Mer information
För frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef Hanna Andersson, 054-7751504, 070-541081 eller hanna.andersson@LFvarmland.se
Facklig kontakt ( Forena):  Joakim Skyman, 054-775 15 69

Övrigt
Låter detta intressant, tveka inte att skicka in din ansökan då löpande urval sker. Tjänsten är en tillsvidareanställning som inleds med provanställning under sex månader. Tillträde enligt överenskommelse. 

Sista ansökningsdag: 2022-11-06

Sammanfattning

  • Arbetsplats: 5732018329
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 oktober 2022
  • Ansök senast: 6 november 2022

Liknande jobb


29 november 2024

26 november 2024

Skadereglerare och motortekniker fordonsskador

22 november 2024

Skadereglerare

Skadereglerare

14 november 2024