Skadereglerare till Skadeservice

Skadereglerare till Skadeservice

Arbetsbeskrivning

”Flexibel, gilla kundkontakt och tycka det är roligt att prata i telefon. Engagemang är viktigt och att kunna visa förståelse och empati.” Så beskriver Charlotte, en av våra duktiga skadereglerare, hur man ska vara för att lyckas i jobbet på Skadeservice.

Just nu söker vi fler kollegor till kontoret på Davidshallsgatan i Malmö. Välkommen med din ansökan redan idag, men senast 31 maj. 

Så här kan en vanlig dag som skadereglerare på Folksam se ut 
På Skadeservice tar vi emot skadeanmälningar från kunder oavsett vilken skada de råkat ut för. Vi säkerställer att kunden blir nöjd och får ett personligt, engagerat och ansvarstagande bemötande.  

Som skadereglerare möter du främst våra kunder per telefon och ser till att de får rätt ersättning och handläggning. Under samtalet ställer du frågor som för ärendet framåt. Du informerar om hur ärendet kommer att handläggas och beslutar om ersättning. De flesta ärenden avslutas direkt under samtalet. I din bedömning har du hjälp av försäkringsvillkoren. Men i vissa fall behöver du anpassa lösningar efter situationen och fatta beslut som är bra för både kunden och Folksam. 

I samtalet säkerställer du också att kunden är rätt försäkrad. Om kunden har behov av andra försäkringslösningar förmedlar du samtalet vidare till kollegor inom rådgivning och försäljning. 

Låter det här intressant? Då kan du läsa mer om jobbet på vår karriärwebb där Charlotte berättar mer om sitt jobb. 

Är du den vi söker?
Vi söker dig som gillar och har erfarenhet av serviceyrken med kundkontakt. Du trivs med att kommunicera med telefonen som främsta arbetsredskap samtidigt som du effektivt jobbar i olika systemmiljöer. Har du erfarenhet av försäkringsverksamhet och speciellt skadereglering är det extra plus. Du har goda kunskaper i svenska och engelska. Du har avslutad gymnasieutbildning med slutbetyg. 

Eftersom ärenden på Skadeservice oftast avslutas i första samtalet är det viktigt att du kan fatta snabba beslut och kommunicera med kunden på ett tydligt sätt. Ibland är det många kunder som kontaktar oss och då behöver du kunna behålla lugnet och fokusera på rätt saker. Du gillar att jobba självständigt samtidigt som du gärna delar med dig av erfarenheter och idéer till dina kollegor.  

Utvecklas tillsammans med oss
Folksam är ett kundägt företag med stort fokus på hållbarhetsfrågor. Vi har många roliga, utvecklande jobb och bra förmåner. Vi tror på ett hållbart arbetsliv och hos oss har du goda chanser till en spännande karriär. Vi erbjuder flexibilitet att varva arbete på kontoret och hemifrån utifrån verksamhetens behov. Våra trevliga kontor runt om i landet ger mötesplatser för samarbete, lärande och en gemensam kultur – tillsammans skapar vi engagemang och kraft framåt! På folksam.se/jobb-och-karriar kan du läsa mer och se filmer om hur det är att jobba på Folksam.

Så söker du jobbet 

Välkommen att skicka in din ansökan redan idag, men senast 27 juni 2022.  I din ansökan vill vi ha CV och personligt brev. 

Vill du veta mer om jobbet är du välkommen att kontakta våra gruppchefer Sofie Gullholm 072-391 40 48 och Josefine Bergsten 073-332 61 27.

Fackliga representanter: Akademikerföreningen Susanna Järnek 070-831 69 46, Forena Wilhelm Berséus 072-582 19 96 och Handels Mikael Carlsson 070-831 51 32.

Folksamgruppen erbjuder försäkringar och långsiktigt sparande som skapar trygghet i livets alla skeden. Vi är cirka 4 000 medarbetare och vår vision är att våra kunder ska känna sig trygga i en hållbar värld. Vi engagerar oss i det våra kunder bryr sig om och är måna om att de är rätt försäkrade.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Folksam
  • 50 platser
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 juni 2022
  • Ansök senast: 27 juni 2022

Besöksadress

Grönborgsgatan 4
None

Postadress

Bohusgatan 14
Stockholm, 10660

Liknande jobb


Skadereglerare Trafik

18 december 2024

Skadereglerare Motorskador

Skadereglerare Motorskador

13 december 2024