OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om tjänsten
Som Skadereglerare kommer du att arbeta med att hantera inkommande samtal från Länsförsäkringar Skånes försäkringstagare. Med placering i Malmö, Gängtappen, blir du en del av en öppen och hjälpsam avdelning med cirka 20 medarbetare. Tillsammans hjälper ni Länsförsäkringars kunder och hanterar olika ärenden gällande reseskador eller egendomsskador. Rollen är ett sommarvikariat där du kommer arbeta i varierande grad varje vecka beroende på behov. Sommaruppdraget sträcker sig över 12 veckor från juni till augusti, med arbetstider mellan 08.00-16.30 måndag till fredag.
I din roll som Skadereglerare kommer dina huvudsaklig uppgift vara att ha kontakt med privatpersoner, främst via telefon och ibland via chattfunktionen. I samtalen kommer du hantera och registrera ärenden som gäller både reseskador och egendomsskador.
Tjänsten som Skadereglerare är ett sommarvikariat med start i juni. Observera att det även ingår 1-2 veckors utbildning i Maj.
Om dig
Som skadereglerare arbetar du med telefonen som främsta redskap och det är viktigt att du känner dig bekväm med denna typ av kommunikation och kundkontakt. Du har med fördel därför tidigare erfarenhet från liknande kundtjänst eller support över telefon.
Vi söker dig som får energi av att ge service och möter kunder med högt engagemang och lösningsfokus. Som person trivs du i att arbeta i ett högt tempo och tar dig an nya utmaningar med en positiv inställning. För dig är det en självklarhet att se till kundens behov och gör det där lilla extra för att lyckas bemöta dessa på ett konstruktivt sätt.
På Länsförsäkringar värderas ett gott samarbete och vi ser därför att du är en lagspelare som aktivt bidrar till en härlig stämning och sammanhållning. Du drivs av att få lära mer och söker aktivt feedback från din omgivning för att kunna utvecklas i rollen.
Om Länsförsäkringar
Vi som arbetar på Länsförsäkringar Skåne bor där du bor, kör samma väg till jobbet och har samma väder som du. Vi hävdar att de som finns nära dig har lättare att engagera sig, förstå och hjälpa än de som befinner sig långt borta. Kanske är det därför som Länsförsäkringar enligt undersökningarna har Sveriges nöjdaste kunder i flera olika kategorier.
I det kundägda Länsförsäkringar Skåne finns inga andra intressenter än kunderna. Företagets uppgift är inte att tjäna så mycket pengar som möjligt. Vårt långsiktiga mål är att verksamheten ska gå jämnt ihop – med låga premier och hög servicegrad. Och skulle vi få ett större överskott blir det återbäring, i form av pengar tillbaka eller sänkta premier.
Kontaktuppgifter
I den här rekryteringen samarbetar Länsförsäkringar med Adecco. Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult: Axel Wrangel via axel.wrangel@adecco.se
Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se
Välkommen med din ansökan!
Sökord
Skadereglerare, kundtjänst, handläggare, Försäkringar, Länsförsäkringar, Malmö, Skåne, Adec
Kontaktpersoner på detta företaget
Tove Östberg
Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund
Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147