OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Söderberg & Partners Claims Link växer och söker en skadereglerare med erfarenhet inom transportskador som vill ha en aktiv roll i vår fortsatta utveckling mot att bli den bästa, mest effektiva och moderna skaderegleringen i Norden.
Söderberg & Partners Claims Link är idag 14 medarbetare som arbetar med skadereglering inom olika segment såsom transport, motor, leasing och affinity.
Arbetsuppgifter
Dina arbetsuppgifter kommer i huvudsak att utgöras av skadereglering avseende transport.
Arbetet består av att reglera skador från våra uppdragsgivares transportöransvar samt varuförsäkringar, och utföra regresser under både ansvars- och varuförsäkrade ärenden. Ärendena följs upp med statistik och avrapportering. Tjänsten innebär mycket kontakter med försäkringsbolag samt uppdragsgivare och kunder, både inom och utom Sverige.
I arbetsuppgifterna ingår även att bidra till att våra interna processer och rutiner vidareutvecklas för att ytterligare stärka vårt erbjudande till nya och befintliga uppdragsgivare.
Vi söker dig som har erfarenhet av reglering av transportskador. Din viktigaste egenskap är förmågan att kommunicera med våra kunder så att de upplever en korrekt och smidig skadehantering. För det krävs att du är lösningsorienterad och inte rädd att fatta beslut. Du måste vara mycket strukturerad och en god administratör. Du är van att arbeta utifrån uppsatta mål.
Vi ser att du är en positiv och noggrann person som tar eget ansvar och trivs med arbete i grupp. Vi ser gärna att du även är flexibel och trivs med att arbeta i en föränderlig miljö.
Vi ser att du:
• Har tidigare erfarenhet av skadereglering av transportskador och/eller reklamationshantering inom speditör och transportsektorn och/eller försäkringsbranschen
• Har lätt att kommunicera med kunder och har en positiv och lösningsorienterad attityd
• Är en noggrann och strukturerad administratör som kan ta egna beslut
• Har mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift
• Är flexibel och trivs att arbeta i en föränderlig miljö
Anställning: Heltid
Anställningsstart: 2018-09-15 eller enligt överenskommelse
Placering: Elektravägen 53, Hägersten
Sista ansökningsdag: 2018-07-13
Kontaktperson: Marina Nygren, HR, 08-451 50 54
Söderberg & Partners grundades 2004 av nio entreprenöriella analytiker och är idag en av Sveriges ledande finansiella rådgivare och förmedlare av försäkringar och finansiella produkter.
Vi bedriver verksamhet inom bland annat tjänstepensionsrådgivning, försäkringsrådgivning och försäkringsförmedling, samt kapitalrådgivning och kapitalförvaltning. Vi utvecklar och erbjuder även digitala verktyg för bland annat finansiell rådgivning och för löne-, och förmånshantering.
Vi har en stark företagskultur där medarbetarna har höga ambitioner och ett stort engagemang. Organisationen är kreativ och dynamisk med korta beslutsvägar och stort utrymme för egna idéer vilket skapar en inspirerande miljö där du har möjlighet att utvecklas snabbt.
Vi premierar medarbetare som sporras av stort eget ansvar och som har drivkraft att kontinuerligt utvecklas och föra sina arbetsuppgifter framåt. Vi är måna om att hjälpa varandra, men även att ha mod att testa nya vägar.
Vår resa har bara börjat och vi söker ständigt efter begåvade och kompetenta medarbetare med en stark vilja att nå framgång. Vill du vara med och bygga vår framtid?