Skadereglerare/servicerådgivare till Europas snabbast växande bilföretag!

Skadereglerare/servicerådgivare till Europas snabbast växande bilföretag!

Arbetsbeskrivning

Har du erfarenhet av att jobba med kostnadsberäkningar av skador på begagnade bilar och är redo att ta nästa steg i karriären? Vi söker just nu en skadereglerare/servicerådgivare med placering i Stockholm som vill vara med och utveckla ett nytt, snabbväxande och kreativt företag.
Vi är Europas största och snabbast växande marknadsplats för begagnade bilar, med närvaro på 30 marknader och med fler än 4000 anställda globalt. På vår unika e-handelsplattform har vi tusentals bilar och når kunder över hela Europa. Vi erbjuder våra kunder en öppen och säker försäljningsprocess av begagnade bilar. Vi expanderar och nu kan du vara med på en spännande resa när vi växer på den nordiska marknaden.
Arbetsuppgifter
I rollen som skadereglerare/servicerådgivare ingår du vårt Operationsteam och ansvarar för vår reklamationshantering av begagnade bilar. Operationsteamet är länken mellan våra inköpsstationer, säljavdelningen och externa kunder. Rollen innebär att du arbetar löpande med våra reklamationsärenden och ger utomordentlig service till våra B2B-kunder. Vidare arbetar du internationellt och har daglig kontakt med Operationsteamet i Tyskland. Utöver ovan ansvarar du också för att kontinuerligt se över och förbättra vår process för att bedöma skadekostnader på begagnade bilar.
Profil
Vi tror att du har ett stort fordonsintresse och goda kunskaper om reservdelar som du förvärvat genom en fordonsteknisk utbildning, alternativt arbetslivserfarenhet från bilbranschen, gärna på skadesidan. Du har stor passion för bilar och har kunskap om värdering av begagnade bilar, oavsett skick. Vidare har du en mycket god teknisk kunskap, förståelse för kostnad för skador och slitage samt känsla för hur dessa påverkar en fordonsvärdering. 
Som person är du snabbtänkt, trivs att arbeta med många parallella uppgifter, är noggrann och besitter en hög social kompetens. Du har troligtvis arbetet i en kundnära roll tidigare. Du har goda kunskaper i både svenska och engelska. Du har mycket goda kunskaper i MS Office samt innehar körkort B.
Vi erbjuder
Vi erbjuder dig en internationell arbetsplats med goda utvecklingsmöjligheter. Du arbetar i en självständig och ansvarsfull roll i ett snabbväxande e-handel- och fordonsföretag. Miljön är öppen, positiv och motiverande med platta hierarkier, korta beslutsvägar och stora utvecklingsmöjligheter. Vi vill att du ska må bra och trivas hos oss på Auto1 så därav erbjuder vi dig friskvårdsbidrag och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Vi håller till i fina, ljusa lokaler Alvik, Stockholm.
Ansökan
Är du redo att ta nästa steg i din karriär? Du är varmt välkommen att skicka in din ansökan (CV samt personligt brev) via ansökningsknappen nedan. 
Kontakt
Emelie Sackemark
Manager Talent Acquisition
0763248019

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Auto1 Group Bromma
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 februari 2020
  • Ansök senast: 29 mars 2020

Postadress

Gustavslundsvägen 22
Bromma, 16751

Liknande jobb


20 december 2024

20 december 2024

20 december 2024