Arbetsbeskrivning
AutoConcept Insurance AB är ett tillväxtbolag som arbetar med nischade försäkringslösningar till fordonsbranschen. Våra kunder är fordonshandlare inom begagnatmarknaden, verkstäder, generalagenter samt fordonsägare. Vi förmedlar och administrerar hela kedjan från försäljning till att det inträffar en skada. AutoConcept Insurance består idag av ca 45 anställda med verksamhet i Danmark, Norge, Sverige och Finland. Vårt huvudkontor ligger i Kungsbacka, söder om Göteborg.
Vi växer i Danmark och söker nu en drivande, självgående och serviceinriktad medarbetare med fordonsteknisk kompetens som ska stärka upp vårt danska och svenska team.
Arbetsbeskrivning:
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att handlägga skadekalkyler med teknisk information om skador från verkstäder. Informationen ska ställas i relation till och bedömas utifrån gällande villkor och branschpraxis. Tjänsten innebär också att du kommer behandla kundtjänstfrågor. Kommunikationen sker framförallt via telefon och mail. Besök hos våra kunder och samarbetspartners kommer förekomma och du behöver regelbundet ha möjlighet att resa till huvudkontoret i Kungsbacka för utbildning och möten.
Arbetet sker från hemmakontor och vi står för all nödvändig utrustning såsom dator, skärmar och telefon. Vi har dagliga digitala möten och avstämningar.
Du kommer att vara en del av vårt nordiska skaderegleringsteam. Huvudsakligen kommer du att tillhöra vårt danska team och arbeta för den danska marknaden men du kommer även stötta upp vårt svenska team. En viktig uppgift för oss är att leverera kundnytta och enkelhet som är två av våra ledord.
Vem är du?
· Du bor i Köpenamn-/Malmöområdet eftersom du behöver ha närhet till kunderna på vår danska marknad.
· Talar och skriver flytande danska
· Talar och skriver god svenska
· Behärska engelska i tal och skrift
· Vi tror att du är bilmekaniker i grunden eller att du har ett annat fordonstekniskt kunnande
· Jobbar fokuserat, självständigt och strukturerat med stort kundfokus
· Analytisk och lösningsorienterad
· Kommunicerar på ett sätt som är lätt att förstå och är pedagogisk
· Trivs med att prata i telefon
· God administratör och datorvana
Det är också viktigt att du kan samarbeta och skapa nöjda kunder tillsammans med dina kollegor. Du är inte främmade för att ta initiativ och har lätt för att hitta lösningar i olika situationer.
Vi erbjuder:
· Möjlighet för rätt person att bidra i ett spännande tillväxtföretag och aktivt medverka i utvecklingen av kundtjänst och skadereglering.
· Marknadsmässig lön och attraktiva personalförmåner såsom sjukvårdsförsäkring, generöst friskvårdsbidrag och ett resultatbaserat bonussystem.
· Ett arbetslag med högt engagemang och stor branscherfarenhet.
Om du är öppen, engagerad och vill arbeta i ett tillväxtföretag där tempot tidvis är högt kommer du trivas med oss! Tillträde enligt överenskommelse. Rekrytering sker löpande så skicka in din ansökan redan idag!