OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du ta vår toppmoderna skadeverkstad till nya höjder och tillsammans med oss skapa förutsättningar att satsa och utveckla affären inom skadehantering? Som ansvarig för avdelningen kommer du att leda arbetet i vår skadeverkstad och samarbeta med försäkringsbolagen men framförallt - få vår verksamheten att växa! Om du har erfarenhet inom ledarskap där affären är i fokus där du lätt ser förbättringsmöjligheter och du trivs och motiveras av kontakten med kunder och försäkringsbolag - ja, då är detta rollen för dig.
Dina arbetsuppgifter och ansvar
I rollen som skadechef så kommer huvudsysslorna främst att bestå av:
- Entusiasmera teamet och skapa god teamkänsla via ditt coachande sätt att vara
- Tillsammans med teamet finna deras egna motivation
- Arbeta nära verksamheten - det är en operativ verksamhet där en arbetsdag är väldigt varierande
- Vara en närvarande och tydlig ledare där du säkerställer god och sund arbetsmiljö.
- Jobba med fastställda samt framtida KPI:er
- Stimulera samarbetet mellan funktionerna/avdelningarna
- Planering av verksamheten
- Skadebesiktning
- Hantera kundärenden
Din profil
För att trivas i din roll och i gänget hos oss ser vi att du har:
- Ledarerfarenhet och framförallt viljan att vara ledare
- Inarbetat och strukturerat arbetssätt med ordning och reda i verkstadsmiljö
- Naturligt tänk med lagarbete och gruppdynamik
- Kommunikativ förmåga och social kompetens då rollen interagerar med både kund och externa samarbetspartners
- Utpräglat kund-och servicetänk för att värna goda kundrelationer
- Gärna erfarenhet av Cabas
- Goda egenskaper i planering
- Eget driv till att tänka nytt och utveckla affären samt merförsäljning
Branscherfarenhet med tunga fordon är meriterande men inget krav.
Hos oss
Erbjuds du en viktig roll med en stor portion frihet under ansvar i en av Europas finaste fullserviceanläggning. Förmånerna är många - hos oss kan du alltid vara säker på att bli väl omhändertagen. Vi har en Feelgood-grupp som planerar roliga aktiviteter att se fram emot under året, förmånligt friskvårdsbidrag (f.n. 3000kr) Borås Bil Sport Academy med olika tävlingslopp under året, möjligheten att uppleva våra produkter via rabatter inom bilköp, biltillbehör och drivmedel. Vi har också en förmånsportal med pensionsrådgivning samt företagshälsovård med regelbundna hälsoundersökningar. Vi är kollektivanslutna via Motorbranschens arbetsgivarförbund. Du kan också lämna din hund, om du har sådan, i vår fina rastgård.
Låter tjänsten intressant? Välkommen med din ansökan via rekryteringssidan senast 2022-07-31. Tjänsten är en heltidsanställning med tillträde enligt överenskommelse men gärna så snart som möjligt!
Vid frågor om tjänsten eller för att få en trevlig pratstund med rekryterande chef så ringer du Erno Antikainen telnr: 033-151723 eller mailto:erno.antikainen@borasbil.se (mailto:arne.stepanov@borasbil.se)
Vilka är vi? Borås Bil gruppen är ett familjeföretag som grundades 1936 av familjen Andersson. Familjeatmosfären lever kvar och idag levererar vi personbilar, lastvagnar och service till högsta kvalitet. Försäljning samt service av Volvo lastvagnar och bussar handhas av Borås Bil Lastvagnar AB medans Borås Bil Personbilar AB innehar agenturen för Volvo, Renault, Dacia, Peugeot, Citroën samt Maxus inom Sjuhäradsbygden. Koncernen har ca 280 anställda med en omsättning på 1,65 Mdkr.