OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du arbeta på ett utav Sveriges största privata fastighetsbolag som dessutom befinner sig i en stark tillväxtfas? Rikshem tar nu nästa steg i sin utveckling med fokus på ökad hållbarhet, digitalisering samt långsiktig kundnöjdhet och utökar därför verksamheten i Stockholm Nord med en Skadehanterare. Var med och väx på ett utav Sveriges mest spännande och expansiva fastighetsbolag.
Om tjänsten
I rollen som Skadehanterare blir din huvudsakliga uppgift att ansvara för och säkerställa hanteringen av uppkomna skador inom fastighetsbeståndet. Idag består detta utav en mix av samhällsfastigheter och hyreslägenheter. I nära samarbete med förvaltningsorganisationen driver och leder du arbetet från att en skada påträffats tills dess att ärendet är åtgärdat och avslutat.
Arbetet kommer att innebära många kontaktytor både internt såsom externt där ditt fokus är att säkerställa att uppkommen skada åtgärdas med ett korrekt utförande, till rätt pris och med en nöjd och informerad hyresgäst.
I detta ansvar ingår det exempelvis att: Utföra skadebesiktningar
Anmäla till försäkringsbolag samt arbeta med löpande uppföljning
Stötta skadedrabbad kund tillsammans med förvaltningsassistent
Göra utvärdering och kritisk granskning av skadeutredningar
Utreda eventuell evakuering
Upphandla åtgärder
Ansvara för ekonomisk uppföljning av respektive skada
Göra slutbesiktning, utvärdera och återkoppla till kund
Beräkna och upprätta underlag för hyresreduktion
Då detta är en ny roll (motsvarande funktion finns på ytterligare ett utav Rikshems kontor där det kommer att finnas möjlighet till erfarenhetsutbyte) inom Rikshem kommer du att få vara med och både påverka och forma tjänstens innehåll. Tjänsten är placerad på Rikshems kontor i Arlandastad, du rapporterar till Fastighetschef.
Rikshem arbetar utifrån värdeorden Drivande, Närvarande och Ansvarstagande. Här finns stora möjligheter till personlig utveckling för dig som har drivkraft och engagemang.
Är det här du?
För att vara framgångsrik i denna roll ser vi gärna att du har tidigare erfarenhet inom fastighetsbranschen där du arbetat i en liknande roll, alternativt har du arbetat med skadehantering/besiktning på försäkringsbolag, arbetsledning inom byggservice- eller entreprenadbolag och lockas av möjligheten att få arbeta långsiktigt med egna fastigheter.
Du har förståelse för servicearbete och är van att samordna/projektleda underhålls- och ombyggnationsprojekt. Vi vill också att du har en hög administrativ förmåga med god ekonomisk förståelse. Har du en för tjänsten relevant utbildning inom ekonomi, fastighetsförvaltning eller liknande är det meriterande men inget krav.
Utöver detta uttrycker du dig väl i svenska och engelska i både skrift och tal. Ett krav är att du har B-körkort.
Vi fäster stor vikt vid personliga egenskaper. Vi söker efter dig som har en hög affärsmässighet, som är prestigelös kommunikativ och som lägger stor vikt vid noggrannhet och hög kvalité i ditt arbete. Rikshem arbetar för att vara en inkluderande organisation och söker därför dig som kan bidra med nya perspektiv, som värdesätter olikheter och förstår hur dessa påverkar dig själv och andra. Att kunna arbeta i ett team som en positiv och drivande kraft är en viktig egenskap för att
lyckas i rollen.
Vill du veta mer?
I denna rekrytering samarbetar Rikshem med Level Recruitment. Vänligen sök tjänsten genom att klicka på "ansök"-knappen här intill. Vid frågor vänligen kontakta rekryteringskonsult Carolina Eskengren på 08-120 50 427. Urvalet av ansökningar sker löpande.
Välkommen in med din ansökan!