Skandia Kundservice i Sundsvall söker medarbetare

Arbetsbeskrivning

Välkommen till Skandia. Här kan din insats göra verklig skillnad. Det kräver förstås ditt engagemang och din vilja att utveckla dig själv, kollegorna och affären. Hos oss blandas lång erfarenhet med nya tankar och idéer - vi vill framåt och ge långsiktigt värde. Vi bryr oss på riktigt, om jobbet och om varandra, så vi kan prestera och samtidigt må bra på vägen. Nu ser vi fram emot din ansökan!

Kundservicemedarbetare | Livförsäkringsbolaget Skandia, ömsesidigt | Sundsvall

Arbetsuppgifter

Vi söker medarbetare till Kundserviceenheten i Sundsvall. Vi söker dig som drivs av att på ett öppet, enkelt, personligt och engagerat sätt ge våra kunder den bästa tänkbara service.

Som kundservicemedarbetare ansvarar du för att ge service och skapa mervärde för våra kunder. Det gör vi via telefon, e-post, chatt, administration och utredning.

Våra kunder är privatpersoner, företag, kommuner, landsting samt interna och externa enheter/samarbetspartner. Att ha nöjda kunder är en självklarhet för Skandia och du kommer att vara en viktig del i detta arbete.
Vi söker dig som förstår kundvärdet och agerar utifrån kundens och Skandias bästa. Du gillar att jobba mot uppsatta mål och har en vilja att ständigt utveckla din kompetens. Det är naturligt för dig att jobba både enskilt och i grupp. Viktiga egenskaper hos våra medarbetare är egen drivkraft, serviceinriktad och lösningsfokuserad. Du har utbildning på lägst gymnasienivå, vi ser gärna att du även har eftergymnasial utbildning och /eller ett par års arbetslivserfarenhet. Har du en bakgrund inom bank eller försäkring ser vi det som extra meriterande, samt även erfarenhet av försäljning. Vi lägger stor vikt på din personliga profil.

Förutom det så vill vi att du:

- Har god datavana och erfarenhet av Officepaketet
- Har förmåga att ta in ny information och använda den i dagligt arbete
- Drivs av att arbete mot uppsatta mål
- Strävar efter att utveckla din kompetens
- Har goda kunskapar i svenska och engelska i båda tal och skrift

Vi tillämpar löpande urval och intag så sök gärna tjänsten omgående dock senast 31/10.

Tjänsterna avser både tillsvidaretjänster samt vikariat med möjlighet till förlängning.

Vi genomför en bakgrundskontroll vid anställning.

Välkommen med din ansökan

Kontaktperson

Pernilla Silfer

070-668 54 20

pernilla.silfer@skandia.se

Vi ser fram emot din ansökan !

Vi är tillräckligt små för att du kan göra skillnad men tillräckligt stora för att du kan växa.

Vi är det ledande pensionsbolaget som tar ansvar. Hos oss är engagemang, ansvarstagande och en vilja att utvecklas några av de egenskaper vi värderar högst. Vi tror att samarbete tar oss längre än vad någon enskild person kan göra.

Vi erbjuder tjänstepension med förebyggande hälsoförsäkring för att våra kunder ska kunna bygga grunden till en trygg pension och vara friska på vägen dit. Vi erbjuder också bolån och sparande samt förenklar sparandet för våra kunder genom vår rådgivning.

Av våra närmare 2 miljoner kunder är 1,4 miljoner också våra ägare. Det är deras behov och intressen som vi tar tillvara i utvecklingen av Skandia.

Vi sitter inte inne med alla svaren, det är därför vi behöver din hjälp att lösa morgondagens utmaningar. Ditt bidrag kommer att märkas!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skandia
  • 5 platser
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 oktober 2021
  • Ansök senast: 31 oktober 2021

Postadress

None
., .

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024