Skandiabanken söker handläggare inom kundservice

Arbetsbeskrivning

Handläggare Kundservice Bank| Skandia | Linköping

Är du en person som drivs av och har ett genuint intresse för kundservice och ekonomi? Hos oss på Skandiabanken får du, utöver en god arbetsmiljö och härliga kollegor, möjlighet att utvecklas i ett arbetsklimat med stor variation och högt tempo. Är du vår nya kollega?

Om tjänsten
Skandiabanken är dotterbolag till försäkringsbolaget Skandia. Bankens kundservice har sin placering i ljusa fräscha lokaler i centrala Linköping. I denna roll kommer du att arbeta huvudsakligen med att svara på inkommande samtal från Skandiabankens kunder som behöver vägledning i olika ärenden som rör privatekonomi. Som handläggare jobbar man mot uppsatta mål såsom att ge bästa tänkbara service genom att informera och besvara kundens frågor, där även Skandiabankens övriga produkter och tjänster erbjuds - allt utifrån vad som kan tänkas passa bäst för varje kund! Jobbet innebär att kontinuerligt arbeta mot individuella samt teambaserade mål där service, tillgänglighet och försäljning mäts och följs upp.

Arbetsuppgifter

- Kundbemötande via telefon eller digitala kanaler
- Samarbeta med andra avdelningar
- Stötta upp i närliggande arbetsuppgifter

Du erbjuds

- En gedigen bankutbildning som ger dig rätt förutsättningar i din arbetsroll
- Att bli en del av ett fartfyllt härligt gäng med positiv energi och god arbetsmiljö
- Att få meriterande service- och bankerfarenhet där du växer på ett såväl personligt som professionellt plan


- En prestigelös och flexibel lagspelare som sätter kunden först
- Ansvarstagande och driven både i din egen utveckling samt verksamhetens

Det här önskar vi av dig

Vi söker dig som:

- Har tidigare erfarenheter av ett kundnära jobb där du är van vid att ge god service
- Har ett intresse för ekonomi
- Har goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift

Meriterande:

- Erfarenhet inom finansbranschen
- Akademisk utbildning inom ekonomi

OBS! Då tjänsten är säkerhetsklassad så krävs ett godkänt utdrag ur belastningsregister och UC

Startdatum: 18 september

Anställningstyp: Heltidsanställning

Arbetstider: 08:30 -17:00

Vi arbetar med urvalsprocessen löpande och tjänsten kan komma att tillsättas omgående.

Vi ser fram emot din ansökan!

Kontakt av rekryteringsfirmor undanbedes då vi hanterar rekryteringen internt.

Vi är tillräckligt små för att du kan göra skillnad men tillräckligt stora för att du kan växa.

Vi är det ledande pensionsbolaget som tar ansvar. Hos oss är engagemang, ansvarstagande och en vilja att utvecklas några av de egenskaper vi värderar högst. Vi tror att samarbete tar oss längre än vad någon enskild person kan göra.

Vi erbjuder tjänstepension med förebyggande hälsoförsäkring för att våra kunder ska kunna bygga grunden till en trygg pension och vara friska på vägen dit. Vi erbjuder också bolån och sparande samt förenklar sparandet för våra kunder genom vår rådgivning.

Av våra närmare 2 miljoner kunder är 1,4 miljoner också våra ägare. Det är deras behov och intressen som vi tar tillvara i utvecklingen av Skandia.

Vi sitter inte inne med alla svaren, det är därför vi behöver din hjälp att lösa morgondagens utmaningar. Ditt bidrag kommer att märkas!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skandia
  • 2 platser
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 juni 2023
  • Ansök senast: 3 september 2023

Postadress

None
., .

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024