OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Skandia söker dig som vill vara med och skapa Sveriges bästa Back Office inom värdepapper. Har du ett genuint aktieintresse och är redo att ta det till nästa nivå? Drivs du av utveckling, hög service och att ständigt hitta bättre lösningar tillsammans med kollegor? Då är detta ett jobb för dig! Sök redan idag och bli deras nya medarbetare inom Corporate Actions!
OM TJÄNSTEN
Skandiabanken är en av Sveriges ledande banker som erbjuder tjänster till både privat och offentlig sektor. Sektionen Back Office Spara arbetar mot den privata marknaden inom aktiehandel, fondhandel och depåhantering och söker nu efter en medarbetare till deras team!
Corporate Actions är ett av tre team inom Back Office Spara. Teamet består idag av fyra teamspelande medarbetare som strävar efter ständig förbättring, där automatisering och effektivisering av processer är en naturlig utveckling av jobbet. Ett nära samarbete med teamet är en viktig nyckel för bra prestation. Nu väntar de på dig!
Du erbjuds
* En stabil och väletablerad arbetsplats med mycket goda förmåner
* Goda möjligheter att utvecklas internt inom kapitalförvaltning eller andra intresseområden
* Ett öppet klimat med god personalpolitik
ARBETSUPPGIFTER
Arbetet inom Corporate Actions är varierande, särskilt under våren när många bolag genomför företagshändelser. Rollen tillhör emissionsavdelningen och kommer primärt arbeta mot den svenska marknaden inom Corporate Actions och aktiehandeln. I arbetsuppgifterna ingår bland annat hantering av företagshändelser, såsom:
* Uppköp av värdepapper
* Emissioner
* Utdelningar
* Split
* Sammanläggningar
VI SÖKER DIG SOM
- Har tidigare erfarenhet inom finansbranchen och då helst med koppling till värdepappersadministration med inriktning på Corporate Actions
- Har högskoleexamen inom ekonomi eller annan likvärdig utbildning
- Har mycket goda egenskaper i svenska och engelska i både tal och skrift
- Har mycket goda kunskaper inom Excel
Det är meriterande om du:
* Har en SwedSec licensiering
* Tidigare har arbetat med AbaSec och VPC
För att lyckas i rollen bör du vara ambitiös, noggrann och matematiskt strukturerad. Du ska ha ett sinne för detaljer och tycker om att arbeta mot deadlines. Du bör ha en god samarbetsförmåga då många arbetsmoment hanteras tillsammans, men även kunna arbeta självständigt. Du arbetar detaljfokuserat, samtidigt som du kan lyfta blicken och se ett större sammanhang. Ett driv och intresse för aktiemarknaden är en självklarhet!
Framför allt kommer vi att titta på följande personliga egenskaper
* God samarbetsförmåga
* Orädd
* Initiativtagande
* Ansvarstagande
Övrig information
* Start: Omgående eller enligt överenskommelse
* Omfattning: Heltid
* Placering: Stockholm
* Kontakt: Elin Sjösten
Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Skandias önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer på Skandia
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231