OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Skansen är en av Nordens största- och Sveriges mest kända besöksmål med drygt 1,4 miljoner svenska och utländska gäster årligen. Skansen är världens äldsta friluftsmuseum med hus och gårdar från hela landet, tamdjur och vilda nordiska djur, trädgårdar och en stor park. Skansen är platsen för nationella högtidsdagar, konserter, marknader, temadagar och andra publika evenemang. Vi har öppet alla dagar.
Skansens vision är att vara ett friluftsmuseum i världsklass, lustfyllt och tillgängligt för alla. På Skansen står gästen i centrum.
Skansens gäster ska alltid mötas av ett utbud med hög kvalitet och ett gott mottagande. Efter ett besök ska våra gäster vilja rekommendera ett besök till andra samt själva vilja komma tillbaka. Alla Skansens medarbetare ska sätta gästen i centrum och aktivt bidra till nöjda gäster.
Skansen har en omsättning på 225 miljoner och 250 anställda på helårs basis.
Skansens Försäljningsenhet har ansvar för Skansens butiker och marknader, e-handel samt den nya grossistverksamheten. Försäljningsenheten tillhör Skansens Marknads- och Kommunikationsavdelning.
Arbetsuppgifter
Som ansvarig för vårt lager har du en central roll på enheten med många kontaktytor, såväl internt som externt. Rollen innebär allt från att ta emot transporter, leverera in varor i vårt lagerhanteringssystem SIR, förningar i systemet mellan olika lagerställen, uppackning av varor, ompackning och prismärkning, till att organisera vårt lager och ha kontakt med våra leverantörer.
Du är butikernas kontaktperson och planerar varuförsörjningen till Skansen tre butiker samt andra försäljningsställen. Det innebär att du även har en hel del kontakter med vår Transportenhet då många varor distribueras från oss till de olika butikerna. Även distribution till externa butiker samt kunder som handlar i vår webbshop tas om hand av lageransvarig.
Tempot blir stundtals högt vilket innebär att flera personer kommer in och jobbar på lagret. Det är du som arbetsleder dem som kommer in samt prioriterar vad som ska göras. Det är därför viktigt att du har förmåga att planera, organisera, vara flexibel och samtidigt noggrann. Du är hjärtat i verksamheten!
Kvalifikationer
• Vi vill att du har arbetat med något lagerhanteringssystem och att du har erfarenhet av butikslagerhantering
• Du har B-körkort
• Du är utåtriktad och noggrann
• Du hanterar stressiga situationer och har en god samarbetsförmåga
• Du tycker om att arbeta med människor och service
• Du trivs med att arbeta både enskilt och tillsammans med andra
Meriterande om du har erfarenhet av arbetsledning
Tjänsten
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med önskvärt tillträdesdatum under maj/juni 2017.
Arbetet är schemalagt med arbete huvudsakligen vardagar, men arbete kvällar och helger förekommer, framförallt under högsäsongerna.
Vi arbetar som mest när andra är lediga, tex kvällar och helger samt vid jul. Midsommarafton är vår största dag och då arbetar alla.
Skansen värdesätter de kvaliteter som mångfald och jämn könsfördelning tillför verksamheten och ser därför gärna sökande med olika bakgrund, kultur och livserfarenhet till tjänsten.
Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Anna Bodén som är Enhetschef på Försäljningsenheten, telefon 08-442 82 38
Fackliga representanter; Saco-S: Boel Recén, boel.recen@skansen.se, ST: Yvonne Ekholm, yvonne.ekholm@skansen.se, Seko: Mikko Svensson, mikko.svensson@skansen.se
Ansökan
Välkommen med din ansökan, CV och personligt brev, senast 5 mars 2017! Vi intervjuar löpande under perioden.
Ansökan sker endast via Skansens digitala rekryteringssystem, genom att klicka på knappen "ansök" längre ned på sidan.