Skanska Sverige AB rekryterar löneingenjör/HR-specialist

Arbetsbeskrivning

Skanska är ett av världens ledande projektutvecklings- och byggföretag med verksamhet inom hus- och anläggningsbyggande samt utveckling av bostäder och kommersiella lokaler. I Sverige har företaget cirka 11 000 medarbetare. Intäkterna för byggverksamheten uppgick 2014 till cirka 30 miljarder kronor. Verksamheten inom bostadsutveckling sålde under 2014 cirka 1700 nya hem. Skanska erbjuder även tjänster inom offentlig privat samverkan.

Skanska utvecklar och bygger ett bättre samhälle med fokus på hållbarhet. Våra medarbetare är vår största tillgång. Vi inom HR stöttar och utvecklar det viktiga arbetet med att attrahera, rekrytera, utveckla och behålla de bästa medarbetarna i alla roller. Vill du vara med oss på resan och utveckla ett förstklassigt affärsdrivet HR? Just nu söker vi en löneingenjör/HR-specialist med ansvar för löneförhandling och avtalshantering för yrkesarbetare i Mellansverige (Värmland, Örebro, Västmanland och Uppsala län). Du vårt mål är att utöka med fler löneingenjörer är vi även intresserade av dig som föredrar att arbeta med ansvar för Jönköpings län, Sydöstra Sverige, Stockholm eller Östergötland.

Arbetsbeskrivning
Som löneingenjör ansvarar du för förhandlingar om fasta löner samt förhandlingar och avstämningar av branschspecifika prestationsbaserade lönesystem, till största del inom byggavtalets område. Du säkerställer att lönebildningen hanteras enligt Skanska Sveriges uppsatta riktlinjer och nivåer. Tillsammans med linjeorganisationens chefer medverkar du vid lokal samverkan i löne- och avtalsfrågor inom arbetsgivarorganisationen Sveriges Byggindustrier. Tjänsten innefattar även hantering av andra arbetsrättsliga frågeställningar och kollektivavtalsfrågor där du ger rådgivning till chefer i projekten gällande främst byggavtalet men även till viss del inom avtal för väg och ban. I rollen ligger att representera arbetsgivaren Skanska såväl internt som externt, ett arbete som i mångt och mycket bygger på kontakt och samråd med andra. Befattningen är organiserad inom HR Avtal & Förhandlingar och du rapporterar till gruppchef Avtal & Förhandlingar. Resor inom hela Sverige förekommer i tjänsten.

Vem är du?
Vi söker dig som har kunskap och erfarenhet av byggbranschens lönebildning och lönesystem för yrkesarbetare. Du kan också ha liknande erfarenhet från andra branscher. Du är insatt och har erfarenhet av byggbranschens kollektivavtal eller liknande kollektivavtal inom LO-området. Du har arbetat med arbetsrättsliga frågeställningar, har erfarenhet av förhandling med fackliga organisationer och en förmåga att hitta lösningar för med- och motpart.

Du är engagerad och driven i ditt arbete. Som person är du van vid att arbeta både självständigt och i grupp. Du har god social förmåga, har lätt för att samarbeta samt är duktig på utveckling och förhandling. I tjänsten förekommer resor och körkort är därför ett krav.

Vad kan Skanska erbjuda dig?
Våra ledord och värderingar styr vårt HR-arbete och det är viktigt att det stämmer med dina egna värderingar för att du ska trivas hos oss. Värderingarna innebär i korthet att vi agerar med en hög nivå av transparens och etik, vi bryr oss om människor och miljö, vi drar nytta av mångfald och främjar en inkluderande arbetskultur. Vi är en lärande organisation och delar med oss av våra kunskaper. Vi söker dig som attraheras av våra värderingar och har förmåga att driva dessa frågor tillsammans med dina kollegor!

Om du är attraherad av att arbeta på ett företag som bidrar med grön stadsutveckling kan Skanska erbjuda dig ett intressant och stimulerande arbete i ett företag med hög trivselfaktor. Det finns goda möjligheter att utvecklas och växa inom företaget. Som anställd på Skanska får du ta del av bolagets förmåner såsom aktieägande, bra försäkringar, pensionsplan, friskvårdsbidrag och föräldrautfyllnad. Löneingenjör/HR-specialist för geografiskt område Mellansverige har placering på Skanskas huvudkontor i centrala Stockholm. Är annat geografiskt område intressant för dig kan annat kontor komma att bli aktuellt. Tjänsten är på heltid, tillsvidareanställning. Tillträde enligt överenskommelse.

Kontaktperson
För mer information om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Malin Magnusson 076-780 68 64. Vi jobbar med löpande urval så skicka in din ansökan så snart du kan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Bernt Legersjö

Martin Årstrand
0155-202582
Maria Håkansson
+46 (0)660-59972
Olof Salmonsson
063-576671
Karin Backman
063-57 66 63
Carina Riström
+46 21 15 19 47
Tom Jakobsen
0910-58 66 92
Lotta Holme
08-452 3328
Katarina Thomasson
08-736 11 26
Thomas Andersson
016-15 57 33

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Experis Sverige Huvudkontor
  • 3 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • 100% Enligt överenskommelse
  • Publicerat: 11 januari 2017

Besöksadress

Klarabergsgatan 29
None

Postadress

Klarabergsgatan 29
Stockholm, 11181

Liknande jobb


25 november 2024

CFO med HR ansvar

CFO med HR ansvar

21 november 2024

20 november 2024