OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
SkaraborgsAssistans är ett brukarkooperativ som bildades 1995, där den som har rätt till personlig assistans är medlem och har en röst. För människor med personlig assistans erbjuder verksamheten bland annat hjälp med att rekrytera samt utbilda personliga assistenter, personlig rådgivning, stöd i myndighetskontakter rörande personlig assistans, gemenskap samt medlemskap i föreningen. Genom att verka för individuella lösningar och att verksamheten skall präglas av den enskildes självbestämmande, valfrihet och integritet så utgör SkaraborgsAssistans idag en samhällsviktig funktion med ett gott rykte. I dagsläget har man ca 300 anställda och omsätter ca 100 miljoner. Då man är en ekonomisk förening drivs verksamheten utan enskilt vinstintresse.
Läs mer på www.skaraborgsassistans.com
Dina arbetsuppgifter
I rollen som ekonomiansvarig ingår du i verksamhetens administration om 4 personer. Arbetet innefattar löpande redovisning, avstämningar, bokföring, upprättande av periodbokslut, bokslut samt budgetarbete där du upprättar budget för hela verksamheten samt för medlemmarna med tillhörande uppföljning. Du har flera kontaktytor med försäkringskassan, kommuner, medlemmar och deras företrädare samt de personliga assistenterna. Vidare genomför du lönerevision och lönesättningar tillsammans med medlemmarna, medverkar på styrelsemöten och arbetar tätt med dina kollegor kring övrig förekommande administration. På sikt är tanken att man även ska kunna ersätta verksamhetsledaren när personen inte är på plats.
Din profil
Vi söker en prestigelös, kommunikativ och noggrann person som trivs med att arbeta tätt ihop med kollegor i en serviceinriktad och samhällsviktig verksamhet. Du är flexibel och positiv i ditt sätt att vara där du har förmågan att driva egna projekt och idéer på ett företagsamt sätt, och där du får energi av ett varierande och stimulerande arbete med stora möjligheter till att påverka och utveckla verksamheten.
Vi tror att en ekonomiutbildning på eftergymnasial nivå i kombination med ett par års arbete med liknande arbetsuppgifter är en förutsättning för att lyckas i rollen. Du har goda erfarenheter kring redovisning, årsbokslut och budgetansvar, där kunskaper inom LSS och annan lagstiftning på arbetsmarknaden är meriterande. Vidare behärskar du det svenska språket i tal och skrift samt har goda kunskaper inom Office-paketet, där erfarenhet av tidigare affärssystem/lönesystem och tidsrapporteringssystem är meriterande.
Arbetet är på heltid och dagtid med start enligt överenskommelse. Du kommer att bli anställd på SkaraborgsAssistans. Urval sker löpande, därför är du välkommen med din ansökan redan idag!
Om OnePartnerGroup
OnePartnerGroup är en svenskägd koncern med ett unikt helhetskoncept för företag. Vi är en trygg partner när du behöver hjälp med rekrytering, bemanning, utbildning och smarta produktionslösningar. Hos oss har du tillgång till den bästa lokala kompetensen inom både yrkesarbetar- och tjänstemannasektorn.
Du får också flexibla lösningar som möjliggör långsiktig tillväxt och lönsamhet. Vi finns nära dig. OnePartnerGroup är verksam på 50 orter, med över 2600 engagerade medarbetare. Genom vår kännedom om, och närvaro på, så många platser är vi Sveriges lokalaste samarbetspartner.
Vi är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag.