OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Dina arbetsuppgifter som skattehandläggare
innebär att du kommer att arbeta med grundläggande och utökad kontroll inom områdena mervärdesskatt och arbetsgivaravgifter för små och medelstora företag. I arbetet ingår att söka och ge information samt utreda, analysera och besluta i olika skatteärenden. Du kommer att möta människor med olika behov: via telefon, skriftväxling och personliga besök.
Skattekontoret i Eskilstuna har cirka 110 medarbetare fördelade på tre beskattningssektioner och två folkbokföringssektioner. Nu söker vi skattehandläggare till skattesektion 1. Sektionen arbetar huvudsakligen med moms, arbetsgivaravgifter och borgenärsuppgifter.
Vi erbjuder dig en arbetsplats
• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.
Vi söker dig som
• har akademisk utbildning om minst 120p/180hp inom ekonomi eller juridik
• kommunicerar enkelt och begripligt i tal och skrift
• har god samarbetsförmåga och vilja att dela med dig av dina kunskaper och erfarenheter i syfte att nå resultat
• självständigt kan planera, organisera och prioritera ditt arbete
• har vilja och förmåga att möta människor och ge god service.
Det är meriterande om du
har erfarenhet av arbete från områdena mervärdesskatt och arbetsgivaravgifter inom Skatteverket eller har skaffat dig motsvarande kunskaper på annat sätt.
Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.
När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.
Anställningen är tills vidare. Vi kan tillämpa provanställning i sex månader.
Välkommen med din ansökan till oss!
Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?