Skattehandläggare, Falun

Arbetsbeskrivning

Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.

Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.

Dina arbetsuppgifter som skattehandläggare innebär att du kommer att arbeta med både privatpersoner och företag. I arbetet ingår att söka och ge information samt utreda, analysera och besluta i olika skatteärenden. Du kommer att möta människor med olika behov, via telefon, skriftväxling och personliga besök. För att trivas hos oss bör du tycka om att arbeta tillsammans med andra, att ständigt uppdatera din kompetens samt att arbeta med varierande arbetsuppgifter.  

På skattekontoret i Falun är vi ca 140 medarbetare. Vi arbetar med beskattning av privatpersoner och företag.

Vi erbjuder dig en arbetsplats


• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.

Vi söker dig som


• har akademisk utbildning inom ekonomi eller juridik om minst 120p/180hp
• har god samarbetsförmåga och ett gott bemötande
• har förmåga att fatta beslut
• är resultat och målinriktad
• har förmåga att stödja och samverka
• har god kommunikativ förmåga, både i tal och skrift
• är flexibel och kan anpassa dig till nya förutsättningar.

Det är meriterande om du i första hand har arbetslivserfarenhet inom beskattningsområdet, i andra hand myndighetsutövning med beslutsfattande. Det är även meriterande om du har godkända högskolepoäng i beskattnings- eller skatterätt.

Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.

Tjänsterna är tillsvidare. Vi kan komma att tillämpa sex månaders provanställning.

Välkommen med din ansökan till oss!

Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skatteverket Solna
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Individuell
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 20 januari 2017

Liknande jobb


Skattespecialist

Skattespecialist

14 augusti 2024

Group Tax Manager

Group Tax Manager

1 augusti 2024

13 mars 2024