OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.
Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.
Dina arbetsuppgifter som skattehandläggare innebär att du kommer att arbeta med både privatpersoner och företag. Du har ofta kontakt med människor, via besök, telefon och skriftligen. Ungefär 50% av arbetstiden består av fältarbete. Fältarbetet innebär att göra anmälda samt oanmälda besök hos företag för att kontrollera exempelvis personalliggare, kassaregister eller besök under pågående utredning. Det förekommer att fältarbetet sker utanför kontorstid. Resterande del av arbetstiden innebär handläggning på kontoret. I arbetet ingår att söka och ge information samt att självständigt eller i team utreda, analysera och besluta i olika skatteärenden. Arbetets innehåll, bredd och komplexitet avgörs av din kompetens samt de behov och det uppdrag verksamheten har för närvarande. Hos oss sker kompetensutveckling av medarbetare samt utveckling av verksamheten kontinuerligt. För att trivas bör du tycka om att arbeta i team, att ständigt uppdatera din kompetens samt att arbeta med varierade uppgifter.
På skattekontoret Gävle/Hudiksvall är vi ca 130 medarbetare. Placeringsort för tjänsterna är Gävle.
Vi erbjuder dig en arbetsplats
• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.
Vi söker dig som
• har god samarbetsförmåga och ett gott bemötande
• är flexibel och kan anpassa dig till nya förutsättningar
• tar ansvar för både egen och andras kompetensutveckling
• tycker om att kommunicera med andra i tal och skrift
• är stabil och har mod att fatta beslut, är nyfiken och villig att arbeta tillsammans med andra mot uppsatta mål
• har körkort för personbil
Det är meriterande om du har aktuell och för tjänsten relevant arbetslivserfarenhet. Det är också meriterande om du har en examen från universitet eller högskola inom ekonomi eller annan relevant utbildning om minst 120 p/180 hp. Även studier i beskattningsrätt och skatterätt är meriterande.
Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.
När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.
Anställningen är tills vidare. Vi kan tillämpa provanställning i sex månader.
Välkommen med din ansökan till oss!
Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?
Skatteverket använder det statliga ramavtalet för annonsförmedling. Inom detta väljer vi vilka kanaler vi ska använda för att nå intresserade med vår annonsering. Vi undanber oss därför vänligen samtal från annonsförmedlare eller -försäljare.