Skattehandläggare, Halmstad

Arbetsbeskrivning

Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.

Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.

Skattekontoret i Halmstad har ungefär 110 medarbetare fördelade på fem sektioner. Vi är ett utvecklingsinriktat fullskalekontor och hanterar det mesta inom skatteverksamheten. Vårt geografiska område är Falkenbergs, Halmstads, Hylte och Laholms kommun.

Dina arbetsuppgifter som skattehandläggare innebär att du kommer att arbeta med beskattning av privatpersoner. I arbetet ingår att söka och ge information samt registrera, utreda, analysera och besluta i olika skatteärenden. Du kommer att möta människor med olika behov, via telefon, skriftväxling och personliga besök. Även andra arbetsuppgifter kan förekomma.

Vi erbjuder dig en arbetsplats

- med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
- som är till nytta för medborgare och företag
- med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
- som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
- med en god balans mellan arbete och fritid.

Vi söker dig som



• studerar ekonomi eller juridik vid universitet eller högskola alternativt nyligen har avslutat en universitets- eller högskoleutbildning om minst 120 p/180hp inom samma område

• har mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift

• kan planera, prioritera, göra självständiga bedömningar och fatta beslut

• har god analytisk förmåga och ser samband och konsekvenser

• har mycket god förmåga att samarbeta

• är noggrann och ansvarstagande

• stimuleras av att arbeta i ett högt tempo

• har servicekänsla och inger förtroende.


Det är meriterande om du tidigare arbetat med beskattning av privatpersoner på Skatteverket samt har relevant administrativ arbetslivserfarenhet inom ekonomi eller juridik. Det är även meriterande om du har godkända akademiska poäng i beskattnings- eller skatterätt.

Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.

Tjänsten är en tidsbegränsad anställning fr.o.m. maj eller juni till augusti alternativt november 2014.


När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.

Observera att du måste vara mycket noggrann när du fyller i frågorna i slutet av din ansökan. Svaren på dessa frågor kommer att ligga till grund för det första urvalet. Vid eventuell intervju ska du kunna uppvisa betyg och intyg som styrker dina svar på urvalsfrågorna.

Välkommen med din ansökan till oss!

Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skatteverket Solna
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Ej specificerat , Ej specificerat , Ej specificerat
  • Publicerat: 7 februari 2014

Liknande jobb


Vill du arbeta som handläggare i en förvaltning i förändring?

Vill du arbeta som handläggare i en förvaltning i förändring?

25 november 2024

Vikarierande planarkitekt

Vikarierande planarkitekt

25 november 2024

25 november 2024

25 november 2024